Jag inser nu att en liten dyckertpistol hade underlättat inredningsbyggena rejält. Det är alltså inte frågan om att spika golvlister utan bara att hålla ihop skivmaterial medan limmet torkar. Har jag uppfattat det rätt att en 1,2 mm pistol som klara 15-50 mm långa T-dyckert vore lämplig? En Senco S200BN, typ. Tryckluft finns.

Köpte mig en Makita AF506 i vintras; toknöjd so far. Använder den precis till det du nämner, förutom att snabbt koka ihop enkla jiggar osv.

I mina ögon är en 1,2 mm tryckluftspistol för 15-50 mm dyckert ett väldigt bra verktyg, även i hobbyistens verkstad.
//Ronnie

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Kan meddela att jag fick låna en nästan ny Senco Finish Pro 18Mg av en snickarkompis med för många verktyg. Den fungerade över förväntan och kanske förvärvas av honom om suget tilltar.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Kan meddela att jag fick låna en nästan ny Senco Finish Pro 18Mg av en snickarkompis med för många verktyg. Den fungerade över förväntan och kanske förvärvas av honom om suget tilltar.
Har en likadan själv sedan många år.
Lätt och smidig pistol. Trevlig att jobba med, svivlande slang, ställbart utblås så man inte behöver få luftreturen i ansiktet när man tex spikar taklist samt bälteskrok. (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.