Är ju typisk kepskille/gubbe men undrar vad folk har på skallen i värmen? La om tak förra sommaren och med keps tar ju solen grymt hårt på öron och nacke.
Är ju lite stilkänslig... eller anti-stilkänslig och brukar snickra i HH-brallor, T-shirt och keps. Undviker helst det här utseendet även om hatt med brätte borde funka
Är ju lite stilkänslig... eller anti-stilkänslig och brukar snickra i HH-brallor, T-shirt och keps. Undviker helst det här utseendet även om hatt med brätte borde funka
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Jag har en stråhatt, modell Fedora. En skön hatt i klassiskt stuk. Sen spelar det just ingen större roll vad för huvudbonad det är, bara man har nånting på huvudet om man nu vill gå ut i gassande sol.
Visst, en sombrero, en sån där rund kvadratmeterstor historia, är inget jag skulle ta på mig, såna är för mexare, spanjorer och/eller turister i dessa länder.
Visst, en sombrero, en sån där rund kvadratmeterstor historia, är inget jag skulle ta på mig, såna är för mexare, spanjorer och/eller turister i dessa länder.
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Har sällan haft huvudbonad på mig (kvinna) när jag jobbat i trädgården oavsett om det varit tidig vår, försommar, full sommar eller höst, men senaste (förra) veckan var det värmebölja i min lilla Stockholmsförort så jag hade keps eller slokhatt på mig när jag uträttade trädgårdssysslor eller satt och latade mig med en bok. Stråhatt är väldigt snyggt, hoppas jag finner en lämplig för mig så jag kan plocka ogräs med stil 

Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Jag har nästan bestämt mig för Haglöfs Solar. Klassiskt snitt men ultrasyntetisk. Jag svettas som en tok så måste kunna sköljas och torka hyfsat snabbt. https://www.intersport.se/klader/accessoarer/kepsar/haglofs-solar-iv-solhatt-herr/beluga Jag har faktiskt bränt mig och har ont i hårbotten nu trots normallångt kör. Stod på stranden med barnen i 3-4 timmar om dagen mån-fre förra veckan då den större gick simskola. Stod i vattnet och höll örnkoll på båda vid kl 11 och framåt så maxade belysning av svålen. Skönt med lite svalare väder nu, särskilt som jag jobbar 3 veckor nu innan semester del 2.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden