nikasp
Är ju typisk kepskille/gubbe men undrar vad folk har på skallen i värmen? La om tak förra sommaren och med keps tar ju solen grymt hårt på öron och nacke.

Är ju lite stilkänslig... eller anti-stilkänslig och brukar snickra i HH-brallor, T-shirt och keps. Undviker helst det här utseendet även om hatt med brätte borde funka

Tre män sitter på ett gammalt hustak, en i keps och två i hattar, fikar och diskuterar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pettttter
  • Laddar…
Stråhatt.
Vävd stråhatt med ett brett brätte och en mörk banddetalj placerad på ett bord med tygunderlag.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Får kanske köpa en sån - som varenda gube har här i Schtockholm

N
Varför inte slå till på en sombrero? Lär ju ge fin skugga i alla fall. Kanske inte så praktiskt att snickra i dock...

Jag har en stråhatt, modell Fedora. En skön hatt i klassiskt stuk. Sen spelar det just ingen större roll vad för huvudbonad det är, bara man har nånting på huvudet om man nu vill gå ut i gassande sol.

Visst, en sombrero, en sån där rund kvadratmeterstor historia, är inget jag skulle ta på mig, såna är för mexare, spanjorer och/eller turister i dessa länder.

nikasp
N NorraS skrev:
Varför inte slå till på en sombrero? Lär ju ge fin skugga i alla fall. Kanske inte så praktiskt att snickra i dock...
Ska fundera lite. Grannarna kanske undrar om vi hyrt in mexikanska hantverkare.

Person i färgglad poncho och stor sombrero som kan associeras med mexikansk kultur.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
iu

• Gilla
  • Haha
Jonasdzm och 4 till
  • Laddar…
Röstar på suntrip. Huvudbonaden måste uppfylla två kriterier:

1. den ska kunna blötas, för att svalka
2. Den ska kunna bäras i kombination med ett par hörselkåpor.

• Gilla
Totte_S och 2 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
[bild]
Perfekt om man ska rulla hatt senare på kvällen :crysmile:

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
Turban måste vara ultimat. 1,3 milliarder indier kan inte ha fel.

• Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Har sällan haft huvudbonad på mig (kvinna) när jag jobbat i trädgården oavsett om det varit tidig vår, försommar, full sommar eller höst, men senaste (förra) veckan var det värmebölja i min lilla Stockholmsförort så jag hade keps eller slokhatt på mig när jag uträttade trädgårdssysslor eller satt och latade mig med en bok. Stråhatt är väldigt snyggt, hoppas jag finner en lämplig för mig så jag kan plocka ogräs med stil :D(y)

nikasp
Jag har nästan bestämt mig för Haglöfs Solar. Klassiskt snitt men ultrasyntetisk. Jag svettas som en tok så måste kunna sköljas och torka hyfsat snabbt. https://www.intersport.se/klader/accessoarer/kepsar/haglofs-solar-iv-solhatt-herr/beluga Jag har faktiskt bränt mig och har ont i hårbotten nu trots normallångt kör. Stod på stranden med barnen i 3-4 timmar om dagen mån-fre förra veckan då den större gick simskola. Stod i vattnet och höll örnkoll på båda vid kl 11 och framåt så maxade belysning av svålen. Skönt med lite svalare väder nu, särskilt som jag jobbar 3 veckor nu innan semester del 2.

Hemmakatten
Haglöfs hatt var cool. Men glöm inte solskyddsmedel 50+ i nacke, hårbotten och ansikte. Hudcancer är INTE trevligt! Uppträder oftast många, många år senare.

P
lindberg-vista-solkeps-rosa-0.jpg

Du måste ha den färgen med. Funkar bra på barn. Själv har jag aldrig burit huvudbonad men jag har rätt pigment så bränner inte mig för någon enstaka timme ute i vanlig svensk sommar.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.