Hej

Jag ska renovera mitt badrum och skulle vilja ha lite tips på bra och hyfsat billiga hantverkare i Stockholm, gärna söder om Stockholm då jag bor i Haninge. Allt ska göras, rivas, bila, flytta golvbrunn, kakel och klinkers etc etc. Tacksam för tips då det känns som en djungel då det gäller att få tag på en pålitlig firma!

/Roger

Jag håller med dig Roger att det är svårt att hitta en pålitlig firma:Jag höll på i 3 månader för att hitta en.Hittade jag en??nope, jag hade otur men inte värre än vad andra har haft.
Viktigaste är:
1)Att ta en firma som har fullt upp och inte kan börja på en gång utan som har väntetid.För då vet man att firman är fullbokad pga att de är duktiga.
2)Gå ut och kolla när de jobbar hos kund för att se hur de sköter sitt jobb.
3)Titta på referensobjekt i verkligheten och syna om det finns fel som du inte skulle tolerera.
4)Fastpris avtal är bra då hantverkarna inte kan överfakturera.Men samtidigt drämmer de till med ockerpriser när de sätter ett fastpris
Räkna ut arbetskostnaden hur mkt det blir i timpris och sätt det mot vad en plattsättare/golvläggare ska tjäna.Vilket är 485.50kr i timmen.
Oftast vid fastprisavtal kan en hantverkare tjäna 600kr timmen om han lagt ett högt fastprisavtal och klarar av jobbet snabbare än vad det ska ta.Och tro mig oftast förvandlas fastprisavtal till ett ackord avtal där de jobbar av allt så fort det går för att få så stora marginal vinster som möjligt.Resultat??=slarvigt:)
Mvh
rogga31 skrev:
Hej

Jag ska renovera mitt badrum och skulle vilja ha lite tips på bra och hyfsat billiga hantverkare i Stockholm, gärna söder om Stockholm då jag bor i Haninge. Allt ska göras, rivas, bila, flytta golvbrunn, kakel och klinkers etc etc. Tacksam för tips då det känns som en djungel då det gäller att få tag på en pålitlig firma!

/Roger

Ett tips är att riva så mycket du kan själv för att spara pengar, ang en firma så vet jag en iaf som kanske har tid. Pm:a om du vill ha hans nummer.

H
Har skickat ett PM till dig om en bra hantverkare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.