maskeradeproggaren maskeradeproggaren skrev:
Snor tråden lite.

Har haft en Kärcher w3 i typ tre år och tycker den börjar bli lite trött nu och suga mindre effektivt. Kan man hitta någon vettig grovdammsugare för upp till typ 3k?

Det jag tycker är oerhört smidigt med kärchen är att man kan koppla in sin maskin direkt i dammsugaren och att den startar när man startar maskinen. Detta är en funktion jag inte kan leva utan tror jag, men i övrigt tas alla tips emot tacksamt! :)
Köpte en Nilfisk AERO 26-2L PC i början av året. Har haft den ansluten till både väggslip, kap/ger såg och sänksåg. Dessutom mycket vanlig dammsugning i samband med renovering hemma, och jag kan bara säga att jag ångrar att jag inte köpte en liknande dammsugare förra gången jag köpte en grovis för 15 år sedan. Då blev det en kärcher för ca tusenlappen, och den har skapat mycket frustration som sprucken slang, bomtät slang när saker fastnat när slangen har klen diameter, och att den välter lätt, osv. ( ingen kritik mot märket, utan bara konstaterande mot pris/prestanda)

Nu har nilfisken blivit avsevärt dyrare, men den är nog fortfarande värd sitt pris, men det går nog också att göra fynd på bättre begagnade på begagnatmarknaden om man är på hugget.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.