Jag vet att det finns flera firmor som erbjuder ritningar och paket när det gäller FTX, som ventilationsbutiken.se , soliduct.com, etc.

Vad har ni för erfarenheter?

Jag vill ha nån som inte är bunden till ett specifikt fabrikat utan erbjuder det bästa alternativet för mig (villa c:a 150 m2 + källare 50 m2, kallvind). Jag har inget emot ett "premiumaggregat", jag vill ha så bra miljö, komfort och styrmöjligheter som möjligt.

Tips?

Jag har fått min ritning från Servicebolaget, de rekommenderar jag inte. De presenterade en lösning som min kollega inom ventilationsbranchen avskrev direkt. Det skulle förmodligen aldrig gått att få OVK godkänd med den lösningen som det bolaget projekterade. Dessutom "glömde" man ett avstick till ett rum. I version 5 var nästan allt okej. :/

Sen köpte jag prylarna från Soliduct och det fungerade okej. Allt kom ganska fort (förutom takhuvarna som tog ett par veckor). Däremot tycker jag att kondensisoleringsstrumpan från soliduct var riktigt kass. Den gick i princip inte att trä på i helt skick. Välj en annan lösning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.