Som nybliven ägare till ett hus byggt -46 fick jag av besiktningsmannen veta att vårt plåttak var lite rostigt, men efter ommålning borde taket hålla ca 10 år till. Och det är ju både enklare och billigare än att byta tak.
Nu till min fråga: Kan någon med erfarenhet av/kunskap om detta rekommendera en bra färg för taket? Det bästa vore om den dessutom har "inbyggt" rostskydd. Jag vet ju att det finns bra färg för att skydda metall, men då brukar det handla om rätt små burkar. Vill gärna ha lite kunskap innan jag står i butiken och ska spendera X antal tusenlappar.
Nu till min fråga: Kan någon med erfarenhet av/kunskap om detta rekommendera en bra färg för taket? Det bästa vore om den dessutom har "inbyggt" rostskydd. Jag vet ju att det finns bra färg för att skydda metall, men då brukar det handla om rätt små burkar. Vill gärna ha lite kunskap innan jag står i butiken och ska spendera X antal tusenlappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har också bara hört bra omdömen om https://www.teknos.com/sv-SE/website/sweden/sweden-ac/exteriora-farger-ac/kirjo/Åsa Lund skrev:
Tänkte måla om vårt tak till våren och använda kirjo.
Klicka här för att svara