1 518 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Bra eller dåligt att kontaktera om (återanvända) en patchpanel?
Jag har gjort om kanalisationen av nätverkskablar till/från "serverrummet" (nåja), och måste därför dra om hälften av nätverkskablarna som går ut i huset, ca 10 stycken varav 4-5 med PoE.
Tänkte helt sonika köpa en ny patchpanel o köra, men sedan slog det mig att man kanske kan återanvända den som sitter? Är detta helt OK, eller kan man drabbas av glapp osv iom att slitsarna blivit använda en gång tidigare?
Försökte googla detta, men det var svårt att hitta något relevant, så jag provar här istället!
Tänkte helt sonika köpa en ny patchpanel o köra, men sedan slog det mig att man kanske kan återanvända den som sitter? Är detta helt OK, eller kan man drabbas av glapp osv iom att slitsarna blivit använda en gång tidigare?
Försökte googla detta, men det var svårt att hitta något relevant, så jag provar här istället!
Slitsarna är inte engångs utan tål säkert 100 kontakteringar utan problem. Däremot ska inte en tråd som varit inpressad pressas på nytt utan då kapar man kabeln och skalar fram ny tråd. Men det är det ju inte fråga om här..
Jag har fått problem efter att ha återanvänt själva jacket i uttaget men aldrig panelen. Det händer rätt som det är att man får lossa och koppla in på nytt i panelen och hittills har det funkat bra som tidigare sagts.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avfuktare i torpargrund, utan att plasta in backen - bra eller dåligt?
Grund & Markarbeten -
Kakelsättare gjort ett dåligt jobb med silikonet, eller?
Kök -
Tömma/fylla vattenburet värmesystem med radiatorer årligen. Bra eller dåligt.
Värme allmänt -
Plastfolie på "platta på mark" bra eller dåligt?
Grund & Markarbeten -
Bra eller dåligt att isolera innertaket/golvet upp till loftet på liten stuga?
Fritidshus