Finns det någon här som kan rekommendera en bra elkedjesåg för diverse destruktion inomhus? Vill inte ta in den stora Jonseredsmaskinen :cool: som jag kör med i skogen..

En Stihl elkjedesag kanskje? Jeg har ikke prøvd den, men siden Stihl lager så mye bra bensinsager så er det vel ikke umulig de er bra på elektriske og,

R
Håller med föregående skribent.

En Stihl MSE180 som är mittenmodellen kanske.

P
Jag skaffade en MSE180 för några månader sedan, och den har skött sig ypperligt under ett vindsvåningsbygge. Den har ffa använts till att kapa gamla hanbjälkar (6"x6"), gammal råspont och limträbalkar.

Tack för tipsen! Ska kolla på Stihl.:)

Har själv en Makita som fungerar mycket bra. Har inte modelbeteckningen i huvudet men kan ta reda på den om du vill!

Självklart av intresse! Tack på förhand!

Visst ska det vara Makita, tvekar inte för något, men så är den också på 1800W. har inte heller modell nr just nu, men tror inte det är up to date, då min maskin är drygt 20 år gammal
granenflld.jpg
Makita har även klingor= tvåhands, om det kan vara något, som dom sa i Järnaffären.
Har Ni hålfotsinlägg till julgransfötter?
Nej men klackjärn till skitstövlar.............
lngsg.jpg

Ja så kommer modellbeteckningen. Makita UC3503A och den är på 2000W. Fungerar som sagt väldigt bra

Lycka till med köpet vad du nu väljer mycke_nu!

Snurre skrev:
Ja så kommer modellbeteckningen. Makita UC3503A och den är på 2000W. Fungerar som sagt väldigt bra

Lycka till med köpet vad du nu väljer mycke_nu!
Tack! Det här ska bli kul!

P
Jag såg på jobbet idag att jag inte alls har en MSE180. Det var 200-modellen jag hade köpt.

Om jag hade insett innan hur smidig det är att använda kedjesåg till diverse "justeringar", och hur mycket användning/glädje jag skulle komma att få av den, så hade jag klivit upp på Stihl's toppmodell MSE220. Den är kralligare byggd och har 2,2 kW motor. Mycket prylbögeri är det också..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.