Yes slagskruv ska det vara

Jag har den AEG 14,4v med 2 batterier. Köpte på Jula för 3 år sen för 999:- tycker den funkar bra, stark och stabil. Batterigreppet är bästa på marknaden. Perfekt för hemmabruk om man inte behöver slagborrfunktionen

Chrissofsweden skrev:
Appropå det.. slagskruvdragare i all ära men vid små låter den för illa.
Jo många slagskruvdragare låter väldigt mycket men det finns en del med olja som är tystare t.ex Makita DTS141Z.
Det är svårt att bygga tyst.

anders07 skrev:
Billigt!!!!
(Över budget men du får två fantastiska skruvdragare!)

[länk]
Verkligen super! Vill nån köpa en makita borrmaskin så köp detta kit så köper jag slagskruvarn för halva ;) pm om du bor i stlm.

1,5Ah räcker ganska långt. Trallskruv som ofta dras i massor är inga problem att skruva i kvantitet på 1,5Ah.

Ska du borra lite större så är det sällan jättemånga hål.

gaidin skrev:
Är Hitachi OK? 53Nm låter ju riktigt bra, synd bara att det bara är 1,5Ah batteri.
Hitachi gör generellt riktigt bra verktyg, jag kan dock inte uttala mig om just denna modell. Det är ganska stor skillnad på ett märkes bas- och mer påkostade modeller (som i detta fall går på kanske det dubbla). Men du kommer nog bli nöjd.

Fairlane
gaidin skrev:
Jula har ett bra pros på denna.
[länk]

Är Hitachi OK? 53Nm låter ju riktigt bra, synd bara att det bara är 1,5Ah batteri.
Jag har lillebror till den dragaren. 10,8V med 2 st 3.0 Ah-batterier. Priset är detsamma.
Jag är väldigt nöjd med min och jag har svårt att tro att storebror är sämre.
För mig räcker den lilla och då föredrar jag den lägre vikten och att den är mindre.
Jag tänkte först köpa en blå Bosch 10,8 V,men jag har små händer så den kändes klumpig. Greppet är smalare på Hitachin och det passade mig bättre.

Många rea ut Makita skruvdragare combo kit till väldigt bra priser. Är det för det är utgående modeller och borstlösa motorer ska in ? Därför dom slumpas ut?

gasto skrev:
Många rea ut Makita skruvdragare combo kit till väldigt bra priser. Är det för det är utgående modeller och borstlösa motorer ska in ? Därför dom slumpas ut?

Nja, är det dom gamla maskinerna med batteriet i handtaget (som ett magasin) är dom i utfasningsskede.

Makita ända rätta... Moa

En viktig sak som man kanske inte tänker på: om man ska använda borrskruvdragaren mycket (ex bygga altan) är att man får bra grepp. Jag har små händer och många verktyg är gjorda för gubbar med plättlaggar till labbar. Där blir det japanska verktyg för min del.

Chrissofsweden skrev:
Köpt någon än?

Här är ett test med hobbymaskiner på 18V. Bara dom billigaste var riktigt dåliga. Framförallt laddtiden av batteri stack ut på vissa.

[länk]
Hmmm, vilka låga vridmomentvärden det var. Även på Makitan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.