Hej på er alla!
Jag letar efter en trädgårdsbok som visar massor av träd och då inte bara närbilder på löven, jag vill se "formen" på träden... Har letat på bibblan och kikat i olika böcker men hittar ingen bra så finns det någon här som har ett bra tips vore det toppen!!!

/FlitigaLisa som försöker sig på att få gröna fingrar...

På min favoritsite vad gäller böcker har jag hittat det mesta av de trädgårdsböcker jag sökt. Den här köpte jag i London 98 så det är en tidigare utgåva. Här finns både löv stammar och hela träd att se på. Den är indelad i höga och lägre träd, buskar Rhododendron och barrväxter så den är en av de bättre böcker jag har i det här ämnet.
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=1579581196&s=1

Ska kolla dessa böcker. Idag var jag på Zeta och de är sååå otroligt kunniga :)

Jag beskrev vårt hus osv och hon hade genast flera tips så nu ska vi nästa helg hämta ett Tilia Cordata Greenspire (en lind). Vi har valt ett som är lite större än de "vanliga", detta är ca 3-4 meter och kommer bli ca 7-8 meter. Blir toppen till vårt hus som på den sidan går från tre meter till sex.

http://images.google.se/images?q=tilia+cordata+greenspire&hl=sv

Jag har köpt ett träd!!!! ;D ;D ;D

Visst är träd spännande. Det är ju vad man skall börja plantera men det är lätt att börja med garneringen, blommorna.

Ja, då är trädet hemforslat och planterat! Nu saknas bara lite stora stenar men de finns bakom garaget (ska bara "bäras" runt huset...)

/Lisa

• Trd_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
FlitigaLisa!

Var får man tag på trådkorgarna som är fyllda med sten? Vad kostar dom? :)

Det är gabioner som jag har skrivit om här på forumet tidigare.
Vi köpte våra av TerraTec. Om jag minns rätt hette vår kontakt där Jens Gunnarsson. De finns i södra Sverige men fraktar hem till dig. Vi betalde ca 20 000 kr inkl frakt för ca 35 meter och då var de 1 meter höga och mellan 1 och 1,3 metr djupa. Sen tillkommer sten, geotexduk mm. Allt som allt gick vårt på 32 000 kr men då är mat under två dagar till 6 personer, diesel till lånade maskiner, sten, geotex, bärlager, hyra padda mm inräknat. Vi hade, som tur är, ingen kostanad för själva hyran av den lilla hjullastare vi använde.
/FlitigaLisa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.