Måste bara berätta om vår underbara banktjänstakvinna :D Vi köpte hus för 1 år sedan.. Allt var frid o fröjd, sen inom loppet av 14 dagar i sommras blev både jag o min fru arbetslösa.. Vi har försäkring på lånen så om vi blir de slipper vi betala räntan.. Men vi tyckte att de är dumt att använda för då kan de bli knepigare att få lån vid senare behov.. Nu när frun har fått jobb igen o jag är pappaledig men är garanterad ett jobb efteråt så känns de ju mycket bättre. Vi va inne på banken för att se över sparkonton o dyl igår.. Vår kontaktperson kollade våra konotn o såg att vi inte fått lön på 7 månader nån av oss.. Dock att vi fått a-kassa o föräldrapenning, och undrade då förstås hur vi hade de.. Vi sa som de va att vi vart arbetslösa men de går om man bara vänder på kronorna.. Hon påpekade att vi hade en försäkring som täcker räntekostnaderna när vi e arbetslösa men vi sa som de va att vi ville inte uttnyttja för att ha en fortsatt god relation med banken... Ok sa hon o inget mer med de... Sen idag ringde hon upp... Hon hade pratat med sin chef om oss... O de tyckte gott att vi kunde få tillbaka de räntepengarna vi betalt in under dess 7 månader det handlar om... :D :D Snacka om att ha en underbar bankpersonal som verkligen värnar om sina kunder!!!

Härligt!
Så ska det vara.
Var det Handelsbanken?

Vi har en underbar banktjänstekvinna på SHB.
Hon ser möjligheterna, inte problemen(som kanske inte ens finns)

Nix det var FSB..

Stefan_h skrev:
Men vi tyckte att de är dumt att använda för då kan de bli knepigare att få lån vid senare behov
Kul att det löste sig!

Men varför skulle ni försöka dölja ert krav från början? Varför skulle banken bli mer negativa till att låna ut till er för att ni drar nytta av en försäkring ni tecknat? Det är ju en försäkring ni betalat för och det är inte så att banklånet inte betalas, utan det betalas ju då av försäkringen. Bankrörelsen förlorar inget på att ni använder er försäkring.

Det är ju inte så att mäklaren försöker göra det svårare för dig att köpa ett nytt hus bara för att det förra du köpte av honom brann ner och du för det fick ersättning från hemförsäkringen du tecknat genom honom.

De e bara en känsla vi haft att De skulle kunna bli knepigare att få lån godkända vid senare tillfälle... Vi kanske har vart nojiga jag vet inte...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.