Tjena!

Letar efter nya arbetsskor och börjar bli lite trött på de klassiska klumpiga skyddsskorna 😅

Står/går rätt mycket på verkstadsgolv, så vill helst ha något som:
- bra dämpning
- är ganska lätta
- inte ser ut som "traditionella" skyddsskor
- har tåhätta såklart

Gärna något som funkar både inne och ute också.

Har kollat runt lite men svårt att veta vad som faktiskt är skönt i längden.

Någon som har tips på modeller ni är nöjda med?

Jag gillar Birkenstock QS, jag har QS500 som passar mina lite breda fötter. Enkla skor i läder som jag bär hela dagarna på jobbet.

Jag är väldigt nöjd med mina Helly Hansen KENSINGTON S1P LOW BOA

• Gilla
Duetten1
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Såna här har jag, rätt sköna

[länk]
Oj vad snygga!

Ser ju inte alls lika klumpiga ut som många andra skyddsskor 😅

Hur är de att gå i en hel dag? Blir de tunga efter ett tag eller känns de fortfarande rätt smidiga?

hlph hlph skrev:
Jag är väldigt nöjd med mina Helly Hansen KENSINGTON S1P LOW BOA
Känns dom lätta med bra dämpning för hårda golv?

D Duetten1 skrev:
Oj vad snygga!

Ser ju inte alls lika klumpiga ut som många andra skyddsskor 😅

Hur är de att gå i en hel dag? Blir de tunga efter ett tag eller känns de fortfarande rätt smidiga?
Jag tycker att de är sköna och lätta, skriker inte skyddsskor. Jag har haft mina i ca 1 år, slitna men håller än

J J-banan skrev:
Jag tycker att de är sköna och lätta, skriker inte skyddsskor. Jag har haft mina i ca 1 år, slitna men håller än
Låter ju riktigt lovande faktiskt 👍

Just det där att de inte ser ut som klassiska skyddsskor är ju ett stort plus

Hur är de i storlek? Brukar de vara normala eller behöver man gå upp/ner något?

De känns inte så de klämmer på sidorna, de sitter bekvämt, men minns inte riktigt hur de var som nya jämfört med hur de är nu. Jag har vanligtvis strl 44, med de skorna är 43

J J-banan skrev:
De känns inte så de klämmer på sidorna, de sitter bekvämt, men minns inte riktigt hur de var som nya jämfört med hur de är nu. Jag har vanligtvis strl 44, med de skorna är 43
Grymt, tack för infon!

Bra att veta med storleken också, jag ligger också runt 43–44 så är alltid lite lotto

Känns ju som att det kanske är värt att testa ett par ändå, är så jäkla less på de där tunga klumparna man haft innan…

D Duetten1 skrev:
Grymt, tack för infon!

Bra att veta med storleken också, jag ligger också runt 43–44 så är alltid lite lotto

Känns ju som att det kanske är värt att testa ett par ändå, är så jäkla less på de där tunga klumparna man haft innan…
Jag köpte mina på Bauhaus, det är värt testa strl innan beställa

J J-banan skrev:
Jag köpte mina på Bauhaus, det är värt testa strl innan beställa
Ah smart faktiskt, är ju alltid lite chansning med storlek annars

Får nog försöka prova några olika innan man bestämmer sig, men känns som att den typen av skor är helt rätt väg iaf jämfört med de gamla man haft.

D Duetten1 skrev:
Känns dom lätta med bra dämpning för hårda golv?
Jag tycker att de är lätta och fungerar att ha på sig länge. Men de känns ju ändå mer som en arbetsskor än en gympasko. Jag är väldigt nöjd med dem. De är mycket bättre än de jag hade tidigare som var tunga, dålig passform, varma, m.m.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.