Titta man på den långa listan av fordringsägare så förstår man att Bothniahus affärsidé är enkel och lönsam. Ta betalt av kunderna men betala inte underleverantörer.Vad som händer med mellanskillnaden är oklart med tanke på bolagens ekonomi.

Jag har raderat två inlägg i den här tråden där man uppgav personnamn och känsliga uppgifter.

Tyvärr blev mitt förra inlägg raderat p.g.a att jag skrev namnet på den personen som ligger bakom allt, man får tydligen inte skriva hela sanningen här.....så jag gör ett nytt försök, denna gången utan namn.

Samma personer ligger bakom Bothniahus.se , Husdrömmen i Stockholm, Svenska Hus & Entreprenadgruppen AB och Hustillverkning i Stockholm AB.
Info om bolagen hittar ni på http://www.allabolag.se
Alla bolagen är skrivna på samma adress:
HUSMÄSSAN 1
145 63 Norsborg
Stockholms län

De har lurat flera personer på mycket pengar, flera miljoner...även företag.
De sätter företag i konkurs och sedan sätter de in "målvakter" i styrelsen för att komma undan.

Köp INTE hus eller tjänster av dessa företag.

Redigerat:
BigHomes, vem är du och vad har du för belägg för det du skriver?

@Marlen
Jag är en person som nära vänner mm. som har blivit LURADE av just dessa personerna och vill att andra ska få reda på hur allt ligger till och att de inte blir lurade de också.
Jag vet mycket mer men kan idag inte skriva mera p.g.a på gående "tvister".

Finns det en anledning att ni frågar mig?

Jo, för att det ska kännas trovärdigt när du säger att "De har lurat flera personer på mycket pengar, flera miljoner...även företag. De sätter företag i konkurs och sedan sätter de in "målvakter" i styrelsen för att komma undan."

Det är ju lätt att kolla upp vilka de här är och risken är att du blir åtalad för förtal.

Vad hände när dina vänner blev lurade? Var pågår rättsprocesser?

Det är inget förtal, det är ren fakta.
Informationen ang. skulderna kommer från konkursbouppteckningen.
Ang."målvakter" så är det begärt polishämtning av honom/dessa.
Rättsprocesserna drivs dels av konkursförvaltaren, Kronofogden mm..

@Marlen. Mig veteligen så stämmer allt som är skrivet ovan. Det har nyligen skett förändringar även i bolaget Hustillverkning i Stockholm så gissningsvis så kommer även det bolaget att gå i konkurs inom kort.

• Gilla
BigHomes
  • Laddar…
H
https://sn.se/artikel/5lz8p8zl

Nyare artikel om hur Panghus arbetar. När kvalitetsproblem dyker upp så möts det med tystnad.

Åtgärder tar år.

Redigerat:
  • Gilla
Beckman65
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.