C Carl Johansson skrev:
Har du öppnat kranen så maskinen får vatten?
Ja kranen från inkommande vattenledning är öppen. Finns det en kran på tvättmaskinen också?

ibland kan bälgen trycka ut luckan när allt är nytt och ej formad. Testa att stänga luckan bestämt och håll lite press på den. Sedan trycker du på start.

P
J Jpe1234 skrev:
Jag har regerat på att när jag öppnar luckan så kommer det inte upp någon symbol på display. Tittar man i instruktionsboken står det att symbolen för lucka ska blinka om den inte är stängd.

Jag köpte denna via byggmax online och har ansökt om reklamtion. Väntar på återkoppling nu :/
Då gäller även distansköplagen , bara att skicka tillbaka den och köp från en riktig återförsäljare i stället

Bara en fråga som säkert är stendum: har du tryckt på on/offknappen i mitten på ratten? Så är det iaf på vår litet äldre liknande maskin från Siemens.

J Jpe1234 skrev:
Har köpt ny tvättmaskin som aldrig är använd, enligt instruktionsboken ska man starta programmet trumrengöring innan första "tvätten". Problemet är att det går inte starta något program alls. Är det någon som upplevt samma sak och isåfall hur kan jag lösa det?
Hah såg barnlås-symbolen. Vad händer om du håller nyckelsymbolen i 3-4 sek?

budde2 budde2 skrev:
Hah såg barnlås-symbolen. Vad händer om du håller nyckelsymbolen i 3-4 sek?
När jag aktiverar barnlåset så slutar ”strecket” ovanför play/pause knappen blinka och låser hela displayen. Jag visar i filmen hur jag aktiverar den genom att hålla in två knappar för att sedan avaktivera. Då återgår den till samma dvs blinkande streck ovanför play/pause knapp

H Harald Blåtumme skrev:
Bara en fråga som säkert är stendum: har du tryckt på on/offknappen i mitten på ratten? Så är det iaf på vår litet äldre liknande maskin från Siemens.
Maskinen startas genom att ratten vrida till valt program. Jag testade att trycka i mitten av vredet och inget händer

• Gilla
Vässan
  • Laddar…
Ok tillbaka till lucklåset igen mao, är den ny är det bättre att göra återköp/felanmäla innan du börjar att skruva. Hade det varit vatten eller tvättmedelbrist så borde det lysa nåt på displayen som talar om det.

Du hör inga klickljud när du trycker på start eller ljud från touchkortet? Det är helt dött?

Går att ställa in ljudsignal på touchdelen, intressanta är om den reagerar över huvudtaget eller inte. Min är av annan modell och piper till om luckan är öppen och jag trycker start

budde2 budde2 skrev:
ibland kan bälgen trycka ut luckan när allt är nytt och ej formad. Testa att stänga luckan bestämt och håll lite press på den. Sedan trycker du på start.
Har testat att stänga luckan bestämt och kollat klämringen som sitter runt bälgen så att den ligger i spåret. Har också prövat trycka lite runt om luckan för att se om den skulle hoppa igång. Dessvärre ingen framgång

inte omöjligt att det är kabelbrott eller dålig kontakt på kablaget mellan kort och lucklås men då behöver du skruva av topplocket minst. Som sagt, har du tömt på alla handhavande misstag så är det bara att felanmäla eller bättre återköp av maskin

budde2 budde2 skrev:
Ok tillbaka till lucklåset igen mao, är den ny är det bättre att göra återköp/felanmäla innan du börjar att skruva. Hade det varit vatten eller tvättmedelbrist så borde det lysa nåt på displayen som talar om det.

Du hör inga klickljud när du trycker på start eller ljud från touchkortet? Det är helt dött?

Går att ställa in ljudsignal på touchdelen, intressanta är om den reagerar över huvudtaget eller inte. Min är av annan modell och piper till om luckan är öppen och jag trycker start
Det är helt dött när jag trycker play/pause knappen alla andra knappar ljuder när dom trycks in. Precis som du skriver tänker jag inte skruva något då ryker garantin. Jag kontaktade bosch felanmälan idag och kundservice hade ingen som kunde hjälpa mig idag. Kommer testa imorgon och se om jag kan få prata med en tekniker som kanske kan vägleda mig till hur man gör en fabriksåterställning.

budde2 budde2 skrev:
inte omöjligt att det är kabelbrott eller dålig kontakt på kablaget mellan kort och lucklås men då behöver du skruva av topplocket minst. Som sagt, har du tömt på alla handhavande misstag så är det bara att felanmäla eller bättre återköp av maskin
Jag börjar med en felanmälan och ser om Bosch kan hjälpa mig annars kommer jag nog häva köpet.

electroluxaren skrev:
Då gäller även distansköplagen , bara att skicka tillbaka den och köp från en riktig återförsäljare i stället
Tack för info! Ifall det blir aktuellt kommer jag hänvisa till denna om det skulle vara några problem :)

Du får köra tvättbrädan tills vidare.

budde2 budde2 skrev:
Du får köra tvättbrädan tills vidare.
Ja det ser tyvärr ut som det, hoppas byggmax har någon goodwill och isåfall kan bjuda på ett tvättbräde!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.