Jag skulle behöva köpråd angående Bosch 12 volts skruvdragare. Vi har sedan tidigare Makita 18 Voltare men de är lite väl tunga för mig och jag har siktat in mig på en Bosch gsr 12v-15. Men då finns de både med fast chuck och med utbytbara chuckar eller vinkeladaptrar och modellen heter då FC exempel här https://www.proffsmagasinet.se/mask...kruvdragare-med-batteri-och-laddare-js17002-3

Det verkar skilja ungefär en tusing mellan fast och utbytbara chuckar. Min fundering är förstås om vinkeladaptrarna är användbara eller inte.

Jag ska använda skruvdragaren främst till att skruva skivor och virke, vi bygger en del själva.

R Ripley skrev:
Jag skulle behöva köpråd angående Bosch 12 volts skruvdragare. Vi har sedan tidigare Makita 18 Voltare men de är lite väl tunga för mig och jag har siktat in mig på en Bosch gsr 12v-15. Men då finns de både med fast chuck och med utbytbara chuckar eller vinkeladaptrar och modellen heter då FC exempel här [länk]

Det verkar skilja ungefär en tusing mellan fast och utbytbara chuckar. Min fundering är förstås om vinkeladaptrarna är användbara eller inte.

Jag ska använda skruvdragaren främst till att skruva skivor och virke, vi bygger en del själva.
Jag har 3 olika uppsättningar av FC maskiner med chuckar och jag tycker dom är mycket användbara.

• Gilla
Ripley
  • Laddar…
Beroende på Din budget välj GSR12V-32 med fast metallchuck eller GSR12V-32FC med metallchuck och 3 användbara alternativa tillbehör. Undvik hammartillbehöret. 15-modellen har gammal motor. 32 och 35 modellerna har borstlös motor. Själv har jag 15 och 35FC med ny extra metallchuck som är mycket bättre än originalchuck som följde med vid köpet

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag har kompletterat mina Makitadragare med en GSR12V-35FC. De utbytbara chuckarna har hjälpt mig ett antal gånger när det har varit trångt. Den kanske inte är lika stark när man jämför åtdragningsmomentet men är oftast inget problem.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.