13 619 läst ·
9 svar
14k läst
9 svar
Bosch tvättmaskin felkod E03
Har en bosch tvättmaskin, ca 4 år gammal.(Serie 2)
En dag så ville den inte starta och felkoden E03 kom upp efter ca en minut. Har kollat vattenslagen till maskinen och rensat den från smuts. Samt kollat pumpen längt ner på maskinen och tömt den för vatten.
Någon som vet vad felkoden betyder?
Är det någon jag kan fixa själv eller bättre att köpa en helt ny tvättmaskin?
Tacksam för svar!
En dag så ville den inte starta och felkoden E03 kom upp efter ca en minut. Har kollat vattenslagen till maskinen och rensat den från smuts. Samt kollat pumpen längt ner på maskinen och tömt den för vatten.
Någon som vet vad felkoden betyder?
Är det någon jag kan fixa själv eller bättre att köpa en helt ny tvättmaskin?
Tacksam för svar!
Om felkoden inte finns i bruksanvisningen, så återstår väl bara att maila företaget och fråga?
Kan vara att maskinen inte får kontakt med dörrlåset.
Kör testprogrammet så kan det nollställa.
Väljaren i noll-läget, luckan stängd
Håll inne startknappen i 3 sekunder eller längre
Vrid väljaren till pos 15
Vänta en stund, ev nollställs felkoden.
Kör testprogrammet så kan det nollställa.
Väljaren i noll-läget, luckan stängd
Håll inne startknappen i 3 sekunder eller längre
Vrid väljaren till pos 15
Vänta en stund, ev nollställs felkoden.
Hej Jag gjorde som torbeno förelog på min BOSCH Maxx 6 VarioPerfekt E-nr WAE28261SN703. Det fixade problemet! Tack torbeno. Pos 15 är i detta fall Syntet. Jag var i kontakt med BOSCH och fick detta svar.
Hej Jonny,
Vi har tyvärr inte teknisk rådgivning på hur man reparerar en maskin då det inte är tänkt att man ska utföra en reparation som privatperson. Om du inte lyckas lösa problemet själv så måste en tekniker bokas ut för att åtgärda felet
Med vänliga hälsningar.
Simon
Det är detta som kallas service!
Hej Jonny,
Vi har tyvärr inte teknisk rådgivning på hur man reparerar en maskin då det inte är tänkt att man ska utföra en reparation som privatperson. Om du inte lyckas lösa problemet själv så måste en tekniker bokas ut för att åtgärda felet
Med vänliga hälsningar.
Simon
Any time ...J JonnyM skrev:Hej Jag gjorde som torbeno förelog på min BOSCH Maxx 6 VarioPerfekt E-nr WAE28261SN703. Det fixade problemet! Tack torbeno. Pos 15 är i detta fall Syntet. Jag var i kontakt med BOSCH och fick detta svar.
Hej Jonny,
Med vänliga hälsningar.
Simon
(Du kanske kan laga min Canon-skrivare som tack för hjälpen )
Klicka här för att svara