Bästa svaret
Enligt manualen ska rumsenhet (nr5 på nedre bilden) kopplas via EMS bussen. Borde vara plint 19 20. Går inte att se på din bild texten på plintarna, men ska vara på höger sida. (Reglercentralen ska vara kopplad i närheten)
Om det är en tempgivare du har så finns ingen ingång för innetemp, endast på rör samt utetemp enligt manual.
Om det är en tempgivare du har så finns ingen ingång för innetemp, endast på rör samt utetemp enligt manual.
Ja det blev lite förvirrande att ritningen var vänd. Jag skulle dock säga den ska in på den blå 19/20 plinten. För man kan koppla flera enheter på bussen enligt dessa principer (bild). Så antingen en till kabel till din nya enhet på plint, eller fortsätta från den befintliga som är kopplad på 19/20.
Den blåa plinten har kabeln från skåpets eget display in kopplad.Du menar att det går att koppla till samma? bild 2 som du hade visar det sträckade till plinten ovanför den som huvuddisplayen (blåa plinten) kopplad till
tänker jag fel
?
tänker jag fel
Vad är 21 22 HMI kopplat till? Antog det skulle vara display på skåpet. Kanske ser snett ut på bilden 
Blå plint 19/20 kan man koppla flera externa enheter på. Så jag skulle säga du kan koppla din rumsgivare med en ny kabel på samma plint om det nu sitter något där. Eller så kan man lägga flera enheter i serie enligt senaste bilden.
Blå plint 19/20 kan man koppla flera externa enheter på. Så jag skulle säga du kan koppla din rumsgivare med en ny kabel på samma plint om det nu sitter något där. Eller så kan man lägga flera enheter i serie enligt senaste bilden.
Nu funkar allt, Jätte Tack Assassen för all hjälp!!
Ritade hur jag kopplade här nedan, om någon annan vill göra samma sak.
efter inkopplingen gjorde jag som nedan: jag var tvungen att upprepa tills jag hittade rätt krets
1-håll knappen intryckt på rumsgivaren tills det visar A1
2-tryck en gång på knappen för att bekräfta det
3- Nu visas Fb, tryck på knappen igen
4- Välj krets H1.....H8 (här var jag osäker viken jag skulle välja..provade 1,2,3,4 fick error, på 5:funkade )
efter inkopplingen gjorde jag som nedan: jag var tvungen att upprepa tills jag hittade rätt krets
4- Välj krets H1.....H8 (här var jag osäker viken jag skulle välja..provade 1,2,3,4 fick error, på 5:funkade )
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort tack Grape & Assassen
Tack vare er dialog så lyckades jag idag installera min rumsgivare utan några nya gråa hår.
Tack vare er dialog så lyckades jag idag installera min rumsgivare utan några nya gråa hår.
G Grape skrev:Nu funkar allt, Jätte Tack Assassen för all hjälp!!
4- Välj krets H1.....H8 (här var jag osäker viken jag skulle välja..provade 1,2,3,4 fick error, på
När jag håller in knappen så får jag fram A1 som jag sedan bekräftar.G Grape skrev:Nu funkar allt, Jätte Tack Assassen för all hjälp!!
[bild]
Men efter det så får jag inte FB utan jag får CO istället ? Provade på chans att bekräfta, men det gick inte. Felkoden i displayen blir sedan A61.
Jag har kopplat likadant som du har.
Några tips på vad jag gjort för fel?