1 704 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Bosch Reaxx
Den har funnits i USA ett tag va? 
Såg den i ett klipp imorse också från Bosch Innovation Seminarie.
Skillnaden på denna och den andra (SawStop?), som också stoppar vid kontakt vid kroppsdelar är väl att på Boschen byter man enkelt en del och kan köra vidare, medans den andra blev demolerad?
Såg den i ett klipp imorse också från Bosch Innovation Seminarie.
Skillnaden på denna och den andra (SawStop?), som också stoppar vid kontakt vid kroppsdelar är väl att på Boschen byter man enkelt en del och kan köra vidare, medans den andra blev demolerad?
Den har funnits ett bra tag men släppet blev försenat av en patenttvist.
Båda jobbar vad jag förstår med liknande system med en patron som triggas av en krets i klingan bryts av att när en finger eller dyl. bryter kretsen. ( någon med kunskaper i elektronik kan nog förklara detta
) Sedan tycker jag att Bosch verkar ha en lite mer genomtänkt lösning där klingan verkar dras bakåt och ner under bordet så bara patronen måste bytas medan Sawstop skickar in en aluminiumarm i klingan så den stoppar, detta gör att klingan och patronen måste bytas hur det går med aluminiumarmen vet jag inte.
Om och när den kommer hit har jag ingen aning om, men hoppas att den gör det.
Båda jobbar vad jag förstår med liknande system med en patron som triggas av en krets i klingan bryts av att när en finger eller dyl. bryter kretsen. ( någon med kunskaper i elektronik kan nog förklara detta
Om och när den kommer hit har jag ingen aning om, men hoppas att den gör det.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Detta är ett solklart köp.
Frågan är bara när den kommer till Europa.
Frågan är bara när den kommer till Europa.
Klicka här för att svara