Cheapy verkar hålla sig till den Svenska lagstiftningen med 6mån garanti, andra ÅF i Sverige brukar ge ett års garanti och i Tyskland är dom ofta generösare med 2 års garanti (Bauhaus 5år!).
Om DU kan påvisa för Cheapy att felet är ursprungligt så skall dom ersätta dig för frakt och andra omkostnader.

Hittade mailkorespondensen. Köpte varan 13 maj och reklamerade den (ringde Cheapy) 31 aug och fick mailsvar att jag skulle få betala frakten. Sedan dess har jag ju inte kunnat använda sågen så alltså har felet inträffat inom 6 mån. Då borde jag ju också slippa betala.

Du borde förvisso agerat tidigare men skriv till dom att du anmäler dom till ARN om du inte genast får en fraktsedel av dom.

Det finns gott om idioter som inte tror att lagstiftningen gäller dom. Tyvärr finns det alltför många konsumenter som inte kännet till sina rättigheter. Man har ALLTID tre års reklamationsrätt, utan undantag. De första sex månaderna är det dessutom sälharen som ska visa att felet inte är ursprungligt! Eftersom du reklsmerat inom sex månader så har du en starkare sits än annars. Att säljaren förhalat reklamationrn såhär pass länge kommer att ligga honom till last.

Vi har en mycket stark konsumentlagstiftning.

Cheapy ingår ju i en koncern som finns i hela landet så då tycker jag att man borde kunna lämna
i vilken butik som helst.
Sådant här bemötande gör att jag vänder ryggen mot företaget och styr kosan mot företag som
Gärdin & Persson i stället som har fattat vad service och kundvård innebär.

Borde ju knappast gå att slita ut kolen på så kort tid? känns ju helt klart som ett garantiärende

Min lånade pts 10 dog plötsligt idag så då googlade jag och hamnade i den här gamla tråden. Var rädd att motorn hade blivit överbelastad och kunde vara bortom räddning. Tänkte tipsa om en åtgärd som jag inte läste att nån annan hade provat.

Tog först ut kolen och inspekterade men de var inte helt nedslitna, dock fulla med sågspån. Men den startade ändå inte efter rengöring av dessa.

Därefter tog jag isär strömbrytaren och upptäckte att en kabelsko till relät hade vibrerat loss, satte tillbaka den och sen funkade skiten igen.

Blir inte en grön bosch iaf när jag köper en egen bordscirkelsåg i framtiden med tanke på alla brister den har.

• Gilla
Peter Hbg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.