6 031 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Bosch PSM 200 eller GSS 160 Multi?
Sida 1 av 2
Den gröna ser ut att vara en konstig variant av papper till delta på den gröna. Triangeln är nog standard men den bakre delen ser speciell ut.
Har själv den blå och den är helt okej. Kan inte uttala mig om den gröna.
Kolla hur lång sladden är är mitt tips eftersom de inte är löstagbara.
Har själv den blå och den är helt okej. Kan inte uttala mig om den gröna.
Kolla hur lång sladden är är mitt tips eftersom de inte är löstagbara.
Röstar blå - men, fundera ett varv till om du verkligen vill ha en (oavsett färg/märke) med sladd. Du blir begränsad och tröskeln för att göra något såååå mycket högre, leta och bära upp förlängningssladd etc.
Det är värt de extra pengarna att köra m batteri
Det är värt de extra pengarna att köra m batteri
Kolla också om/hur du ansluter till grovdammsugare - den möjligheten är värt grymt mycket just när det gäller slipning.
Jag köpte nyligen den här budgetmaskinen bl.a. för möjligheten att ansluta direkt utan adapter (det blev en budgetmaskin då jag ändå inte använder planslip så mycket)
https://www.amazon.se/gp/product/B00KMVOXC8/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Jag köpte nyligen den här budgetmaskinen bl.a. för möjligheten att ansluta direkt utan adapter (det blev en budgetmaskin då jag ändå inte använder planslip så mycket)
https://www.amazon.se/gp/product/B00KMVOXC8/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Tack för alla svar! Jag håller på med lägenhetsrenovering och behöver något som kommer åt inuti köksskåp, hörn och skrymslen.. visst sladdlös är smidigt men kan stå ut med sladd för det jag tänker använda till nu åtminstone. Sen har jag en grovdammsugare, vet inte om det går att koppla till dessa?
Har spanat efter en begagnad Rotex 90 ett tag, som har både rund och delta platta, men inte hittat någon till rimligt pris. Ni som har den blåa, hur bra är den att avverka? Eller klarar den endast lättare slipning?
Har spanat efter en begagnad Rotex 90 ett tag, som har både rund och delta platta, men inte hittat någon till rimligt pris. Ni som har den blåa, hur bra är den att avverka? Eller klarar den endast lättare slipning?
Den blå går enligt Bosch själva att koppla direkt till en boschgrovdammsugare - annars kan du behöva nån adapter mellan. Fördelen med den blå är att uttaget till dammsugaren är runt och adaptrar finns det gott om på amazon.B Bulten37 skrev:Tack för alla svar! Jag håller på med lägenhetsrenovering och behöver något som kommer åt inuti köksskåp, hörn och skrymslen.. visst sladdlös är smidigt men kan stå ut med sladd för det jag tänker använda till nu åtminstone. Sen har jag en grovdammsugare, vet inte om det går att koppla till dessa?
Har spanat efter en begagnad Rotex 90 ett tag, som har både rund och delta platta, men inte hittat någon till rimligt pris. Ni som har den blåa, hur bra är den att avverka? Eller klarar den endast lättare slipning?
Har du en Kärcher t.ex. så är ett sånt här paket med smidig slang + adapter perfekt. https://www.amazon.se/Kärcher-sugslang-flexibel-Elverktyg-grovdammsugare/dp/B004INB0NG/ref=sr_1_17?crid=1ST1GPQ21QQD2&keywords=grovdammsugare+slang&qid=1653336937&sprefix=grovdammsugare+slang,aps,78&sr=8-17
Ok Har en Nilfisk med iaf en extra adapter vet jag..D Dublin skrev:Den blå går enligt Bosch själva att koppla direkt till en boschgrovdammsugare - annars kan du behöva nån adapter mellan. Fördelen med den blå är att uttaget till dammsugaren är runt och adaptrar finns det gott om på amazon.
Har du en Kärcher t.ex. så är ett sånt här paket med smidig slang + adapter perfekt. [länk]
För den blå så passar festool dammsugaren på den. Det är såklart ingen bajonett men den sitter fast eftersom det är gummi på slangens muff. Jag har för mig att på maskinen så är den räfflad så dammsugare som inte har mjuk muff kanske får svårt att passa?
Jag brukar fästa sladden på slangen med buntband när jag slipar.
Jag brukar fästa sladden på slangen med buntband när jag slipar.
Jag kör med festool granat på den blå. De spetsiga passar hålen perfekt. De rektangulära har några hål i mitten annorlunda på festools papper. Jag kör dock med de ändå. Dammupptagningen är inte festool bra oavsett om alla hålen matchar så 
Edit: det är kardborre på alla utom kvadraten.
Edit: det är kardborre på alla utom kvadraten.
