Caspár skrev:
Vem skrev att den var såå bra ?
Jag skrev att jag blev glatt överraskad.
Jag tänker då inte sälja någon av mina Festool-maskiner bara för den här... :p
Vad jag menade var att geringen (och den färdiga ramen) ser helt orimligt bra ut för att vara gjord med sticksåg - det finns lixom inget utslag på vare sig fram eller baksida på den bit han visar upp. Detta kan kanske åstadkommas med ett helt galet fintandat blad och mkt låg hastighet...

Om det är så att det inte går att åstadkomma med den utrustning som visas i filmen så klassar jag det som buffel och båg!

Du som har "prylen" får gärna göra en gering av denna typ för att övertyga mig...;)

Micke184 skrev:
Mycket gärna - jag är idel öra!:)
Jag hinner inte nu. Gäster ikväll och rivningsarbete i morgon. Kanske i morgon kväll.

En perforerad (Tvinghål) golvspånskiva, 2 bockar och den här manicken så har vi ju nästan en budget MFT/3.
d^_^b

Nimajneb skrev:
En perforerad (Tvinghål) golvspånskiva, 2 bockar och den här manicken så har vi ju nästan en budget MFT/3.
d^_^b
budget var ordet...

Micke184 skrev:
Vad jag menade var att geringen (och den färdiga ramen) ser helt orimligt bra ut för att vara gjord med sticksåg - det finns lixom inget utslag på vare sig fram eller baksida på den bit han visar upp. Detta kan kanske åstadkommas med ett helt galet fintandat blad och mkt låg hastighet...

Om det är så att det inte går att åstadkomma med den utrustning som visas i filmen så klassar jag det som buffel och båg!

Du som har "prylen" får gärna göra en gering av denna typ för att övertyga mig...;)
Haha, jag är förvånad över hur den här tråden utvecklat sig.
Jag ska göra en gering, ta kort, och lägga ut i morrn.
Har inte provat det ännu, men faktiskt lika nyfiken som du.

Ha en bra fredagskväll !

Caspár skrev:
Haha, jag är förvånad över hur den här tråden utvecklat sig.
Jag ska göra en gering, ta kort, och lägga ut i morrn.
Har inte provat det ännu, men faktiskt lika nyfiken som du.

Ha en bra fredagskväll !
Kul! Tack det sammad^_^b

Nå, mattiasp, jag väntar med spänning på jämförelsen mellan dewalt och festool då jag själv är sugen på cs70!

mattiasp skrev:
Jag är inte riktigt klar över om detta är ett skämt eller allvar. Daniel_N har en 744 och han (m.fl.) var hemma hos mig och testade min Precisio CS 70. Vi hade sedan en relativt omfattande mailkonversation där vi diskuterade och jämförde sågarna. Skall jag redigera texten och lägga ut på forumet?
Det var ett skämt, jag glömde smileyn. Det ska bli intressant med er jämförelse.

Finns en hög på XL bygg av denna för 100kr.
Verkar inte vara någon storsäljare.

Nimajneb skrev:
En hundring kunde den vara värd. Väger lite mindre än kapen... Men hur var det nu, den passar väl inte till en GST85a, eller..?

Nimajneb skrev:
Verkar inte vara någon storsäljare.

Ringde faktiskt XL i Hässleholm nu för att kolla om de hade sådana med men det var inget de hade på lager.
Varti Blekinge bor du? Vilken affär hade detta och vet du om de har det kvar?

Alfredo skrev:
Men hur var det nu, den passar väl inte till en GST85a, eller..?
Läste att den inte ska passa till den Blå serien på grund av att den är gjort för fotplattor med en bredd på cirka 67mm.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.