Jag blev också intresserad eftersom jag inte har och inte tänker skaffa kapsåg, men har en 135-a.
Bosch skriver passar alla gröna sticksågar, jo men fungerar den även till 135-an?
Någon som testat?
/P-O

men han ser ju så plastig ut som Ken, barbies kille; dont ask!
och varör sågar han samma golvbit två ggr? har han inget bra mätverktyg?

MathiasS skrev:
Jag skulle köpa den billigaste kap/gersågen jag hittade istället för denna. Gissar att resultatet av det kommer bli mycket bättre. Speciellt när man sågar saker som är tjockare än ett parkettgolv....

Begränsningen i konstruktionen ligger inte i anhåll etc utan i sticksågens blad.
Skulle jag också gjort om jag inte redan haft en kap/gersåg...
Den ska inte användas till tjockare saker än lister, foder, golv mm.
Jag köpte den av ren nyfikenhet, och blev glatt överraskad.

Blir mkt skeptisk när jag ser list-geringen (vid ca 01:15). Om det blir såå bra så blir det till å sälja Festo'n...d^_^b

... eller så är hela alltihop buffel å båg!:mad:

Vad tror ni?

Jag kan väl inte riktigt säga att denna pryl lockar mig, men den är åtminstone rejält mycket lättare att släpa med sig än en kap/gersåg.

Daniel_N skrev:
Jag kan väl inte riktigt säga att denna pryl lockar mig, men den är åtminstone rejält mycket lättare att släpa med sig än en kap/gersåg.
Det är en tandborste eller ett luktsudd oxå...;)

Vad bra, jag som tänkte byta min DW744 mot en Precisio. Synd bara att jag måste köpa en grön stickis och sälja GTS 85:an :)

Micke184 skrev:
Blir mkt skeptisk när jag ser list-geringen (vid ca 01:15). Om det blir såå bra så blir det till å sälja Festo'n...d^_^b

... eller så är hela alltihop buffel å båg!:mad:

Vad tror ni?
Vem skrev att den var såå bra ?
Jag skrev att jag blev glatt överraskad.
Jag tänker då inte sälja någon av mina Festool-maskiner bara för den här... :p

Tror han menar att det såg såå bra ut på filmen. Buffel och båget skulle Bosch stå för...

Kave skrev:
Vad bra, jag som tänkte byta min DW744 mot en Precisio.
Jag är inte riktigt klar över om detta är ett skämt eller allvar. Daniel_N har en 744 och han (m.fl.) var hemma hos mig och testade min Precisio CS 70. Vi hade sedan en relativt omfattande mailkonversation där vi diskuterade och jämförde sågarna. Skall jag redigera texten och lägga ut på forumet?

Vad har revirkissande mellan dewalt och Festool med Boschgrunkan att göra?

Han såg ju RATT nöjd ut när han utförde jobbet i sina finkläder så det kan väll inte vara skit? heller...

Henrik_75 skrev:
Han såg ju RATT nöjd ut när han utförde jobbet i sina finkläder så det kan väll inte vara skit? heller...
Att han hade finkläder brukar vara första tecknet på att det är skit.

MathiasS skrev:
Vad har revirkissande mellan dewalt och Festool med Boschgrunkan att göra?
Vad menar du skulle vara revirkissande mellan Dewalt och Festool?

Om du menar vår jämförelse mellan Elu 744 och Festool CS70, så är där inget revirpinkande. Jag undrade om Kave var intresserad, för i så fall lägger jag upp e-postkonversationen i en egen tråd.

mattiasp skrev:
Jag är inte riktigt klar över om detta är ett skämt eller allvar. Daniel_N har en 744 och han (m.fl.) var hemma hos mig och testade min Precisio CS 70. Vi hade sedan en relativt omfattande mailkonversation där vi diskuterade och jämförde sågarna. Skall jag redigera texten och lägga ut på forumet?
Mycket gärna - jag är idel öra!:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.