Har en Bosch pm180 som jag tar fram några gånger om året för div arbeten, sågade ur i taket och maskinen gick hur bra som helst men sen någon dag senare är den livlös. Kollat kabeln även bytt den eftersom det är ju första grejen man kikar på, öppnade maskinen för att kika men är ingen stjärna på det elektriska.
Är maskinen rökt, färdig för soptunnan eller finns det någon med ett tips vad som kan ha hänt med maskinen så plötsligt?
mvh
Är maskinen rökt, färdig för soptunnan eller finns det någon med ett tips vad som kan ha hänt med maskinen så plötsligt?
mvh
Hur gammal är den, kan du inte gå till butiken där du köpte den? Iofs. har du öppnat den...spekerök skrev:Har en Bosch pm180 som jag tar fram några gånger om året för div arbeten, sågade ur i taket och maskinen gick hur bra som helst men sen någon dag senare är den livlös. Kollat kabeln även bytt den eftersom det är ju första grejen man kikar på, öppnade maskinen för att kika men är ingen stjärna på det elektriska.
mvh
Man behöver inte en GOP istället utan tillsammans med PM,en, jag kör med båda beroende av vad som ska göras.
Så mät nu brytaren om det är den som pajat.
I mitt fall så tror jag på brytarfel då jag kan få mixtra med brytaren, kanske ett julpyssel att fixa det.
Så mät nu brytaren om det är den som pajat.
I mitt fall så tror jag på brytarfel då jag kan få mixtra med brytaren, kanske ett julpyssel att fixa det.
Om man använder den för att slipa går det att ansluta en dammsugare och man behöver inte 3 batterier för att hålla igång den. Och även om man har lite mera omfattande arbete med kapning.Stefan N skrev:
GOP är perfekt för snabbjobb och även utomhus så man slipper elanslutning.
Jo, men det kostar också. Om det enbart är brytaren så känns det lite onödigt att kassera en maskin enbart av den orsaken. Och använda pengarna till en mera portabel lösning med den batteridrivna GOPen.Stefan N skrev:
Laga den du har, ge bort den i julklapp och köp dig två st gop, en på bat en på sladd. Eller rättare sagt ta ytterligare en på batteri, det kan vara bra med både 10,8 och 18, men definitivt en på sladd.
Sådär, då sparade vi 50 inlägg som skulle nå samma slutsats.
God Jul!
Sådär, då sparade vi 50 inlägg som skulle nå samma slutsats.
God Jul!
Tackar för svar, har inte inte tid att mäta brytarn just nu men det skall göras. Vill inte heller kasera maskinen eftersom den funkat för bra trots en del misshandel, hästgöra arbeten.
God jul på er alla från ett regnigt och väldigt blåsigt västkusten.
mvh
God jul på er alla från ett regnigt och väldigt blåsigt västkusten.
mvh