Byggahus.se
C Christer Lorentzen skrev:
Jag har inte öppnat själva Maskinen utan bara tagit av kåpan och gjort rent. Magneten sitter den i kåpan eller i själva maskinen? Efter senaste gången den var inne så har de rundat torxen så jag kan inte öppna maskinen. Där emot så skruvade jag loss tornet på laddstationen för att kolla så inte kretskortet bränt, kanske något där som kan strula?
 
  • Närbild på blå fordonsskada, samlade löv, markerad med röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ligger i ett spår. Se bild.
 
Köpte en bosch indego s+500 i våras. Den gick hädan på mindre än 24h efter lite regn… verkade läcka in vatten vid displayen.

Lämnade tillbaka roboten till ÅF, men har kvar lddstatipn och nedgrävd kabel. Med anledning av dett funderar jag ändå på att köpa en ny, denna gång med ett skyddande garage.

Vad tror ni? Vågar man, eller är modellen skräp?
 
Hej, hoppas verkligen på hjälp här..
Har fått signal fel efter vintervila. "kolla trådrikting" läste detta om magneten som jag inte hade en aning om. Tog isär chassit för ett tag sedan för rengöring. Kan magneten lossnat? Se bild
Tacksam för all hjälp jag kan få
 
  • Närbild av en turkos maskindel med en tom spårliknande fördjupning som kan ha hållit en magnet, omgiven av gröna dammpartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Andreashedsköld skrev:
Hej, hoppas verkligen på hjälp här..
Har fått signal fel efter vintervila. "kolla trådrikting" läste detta om magneten som jag inte hade en aning om. Tog isär chassit för ett tag sedan för rengöring. Kan magneten lossnat? Se bild
Tacksam för all hjälp jag kan få
Får du det meddelandet direkt när du ställer den i laddstationen, eller när maskiner startar? Det första jag skulle prova är att nollställa maskinen. Om felet kvarstår skulle jag prova att växla anslutningarna av begränsningskabeln. Om inte det hjälper skulle jag prova med en annan kabel.
 
Felet kommer inte direkt utan när den ska kartera tomten. Jag har återställt indegon. Bytte kablarna, då betedde sig klipparen extremt märkligt.. Köpte en extra begränsningskabel igår och får samma fel. Indegon backar ur stationen sen kommer medelandet..
Kan det verkligen vara magnetens fel?
 
A Andreashedsköld skrev:
Felet kommer inte direkt utan när den ska kartera tomten. Jag har återställt indegon. Bytte kablarna, då betedde sig klipparen extremt märkligt.. Köpte en extra begränsningskabel igår och får samma fel. Indegon backar ur stationen sen kommer medelandet..
Kan det verkligen vara magnetens fel?
Tror inte det har med magneten att göra. Den indikerar att maskinen kört in i laddstationen.
När kartering börjar så backar maskinen litet. Svänger sedan runt 180 grader och ska därefter följa tråden motsols.
Har du kollat att tråden ligger rakt och sträckt på båda sidor om laddstationen. Den bör helst ligga spikrakt 1,5 till 2 m på vardera sidan.
Checka att tråden ligger i spåret på undersidan av plattan i laddstationen.
 
lilytwig lilytwig skrev:
Tror inte det har med magneten att göra. Den indikerar att maskinen kört in i laddstationen.
När kartering börjar så backar maskinen litet. Svänger sedan runt 180 grader och ska därefter följa tråden motsols.
Har du kollat att tråden ligger rakt och sträckt på båda sidor om laddstationen. Den bör helst ligga spikrakt 1,5 till 2 m på vardera sidan.
Checka att tråden ligger i spåret på undersidan av plattan i laddstationen.
Kolla även att bakhjulen sitter fast på axeln. Om plasten spruckit så roterar hjulet inte med axeln. I sådant fall så svänger inte maskinen som förväntat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.