Har haft ovan nämnda såg i 10år utan några som helst bekymmer.
Inga problem med varesig anhåll eller ojämna snitt pga för hög skjutslid.
Har inte ens noterat att den är högre än övriga bordet.

Har alltid haft anhållet till höger om klingan.
Ska försöka mäta hur skjutsliden ligger i höjd på min såg vid tillfälle.

Sågen har använts till både grov och finsnickring.

Ett vinkelverktyg placerat på ett bord i en verkstad, omgivet av verktyg och hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mitt för klingan.
Inte värt att ta fram skjutmått, tillräckligt bra.

FredrikR FredrikR skrev:
Har haft ovan nämnda såg i 10år utan några som helst bekymmer.
Inga problem med varesig anhåll eller ojämna snitt pga för hög skjutslid.
Har inte ens noterat att den är högre än övriga bordet.

Har alltid haft anhållet till höger om klingan.
Ska försöka mäta hur skjutsliden ligger i höjd på min såg vid tillfälle.

Sågen har använts till både grov och finsnickring.
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Mitt för klingan.
Inte värt att ta fram skjutmått, tillräckligt bra.
Hej Fredrik,
Jag tänker att det beror lite på vad det är för arbete man håller på med.
För min del är det finsnickeri och det blir helt enkelt inte bra med den skillnaden... och när jag läser här ovanför så verkar det som att det är lite olika från bord till bord... villket ju i sig är märkligt men det kanske även beror på vilken modell man har för är jag kollar i manualen så finns det 5 olika modeller... kanske har det med det att göra.

Det är även så att det skiljer sig mellan framdelen på sliden och bakdelen. Bakdelen är högre än längre fram.

Jag förstår om det verkar vara lite överdrivet med detta men för min del blir det små konsekvenser som tillslut blir större konsekvenser i de små byggen jag gör.

Sen blir jag irriterad på att ett sådant stort företag som borde ha bra ingenjörer och förutsättningar till att göra bra delar inte gör den bättre... eller åtgärdar eller jagvetinte ... svarar på kundtjänst (i mitt fall när det gäller andra frågor jag ställt)

Fattar bara inte att jag inte förstått att det är detta som gjort att saker blivit snedsågade... borde verkligen ha märkt detta tidigare.

men det finns ju värre saker i världen än detta :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N NickeNicko skrev:
Hej Fredrik,
Jag tänker att det beror lite på vad det är för arbete man håller på med.
För min del är det finsnickeri och det blir helt enkelt inte bra med den skillnaden... och när jag läser här ovanför så verkar det som att det är lite olika från bord till bord... villket ju i sig är märkligt men det kanske även beror på vilken modell man har för är jag kollar i manualen så finns det 5 olika modeller... kanske har det med det att göra.

Det är även så att det skiljer sig mellan framdelen på sliden och bakdelen. Bakdelen är högre än längre fram.

Jag förstår om det verkar vara lite överdrivet med detta men för min del blir det små konsekvenser som tillslut blir större konsekvenser i de små byggen jag gör.

Sen blir jag irriterad på att ett sådant stort företag som borde ha bra ingenjörer och förutsättningar till att göra bra delar inte gör den bättre... eller åtgärdar eller jagvetinte ... svarar på kundtjänst (i mitt fall när det gäller andra frågor jag ställt)

Fattar bara inte att jag inte förstått att det är detta som gjort att saker blivit snedsågade... borde verkligen ha märkt detta tidigare.

men det finns ju värre saker i världen än detta :)
Håller med om att det inte är bra att det varierar från såg till såg. Min är svenskköpt från Lindarn i Kungsbacka.

Har inte haft så mycket Bosch kundservice att gjort under alla år men imponerandes över att UK köpta 12V batterier som började tappa effekt byttes ut väldigt smidigt via svensk återförsäljare.

Köpte en GKS 18V-57-2 GX för snart ett år sedan och noterade ett glapp vågrätt riktning vid främre leden för höjdinställningen. Något som andra också upplevt samt kontaktat Bosch och fått till svar att det är normalt.. 🤦
Klämde runt på alla mina andra Bosch handklingor och kände ett visst glapp som jag inte noterat tidigare på vissa medans tex. sänksågarna var helt glappfria.
Glappet är borta nu efter lite åtdragning av skruven i leden.

• Gilla
NickeNicko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.