K-Rauta säljer just nu bosch GST85PE för 1495. Är det ett bra pris?
Är sugen på en 135 egentligen men tror attt det är overkill när man bara använder den lite då och då.....
Ska man slå till eller spara lite mer och köpa en 135? Skulle ju vilja ha dammutsug på den och det har bara 85PAE om jag förstått saken rätt...
Nån som vet om man kan koppla 85PE till dammsugarn? Nån adapter kanske?
http://www.k-rauta.se/verktyg_3107.htm
Är sugen på en 135 egentligen men tror attt det är overkill när man bara använder den lite då och då.....
Ska man slå till eller spara lite mer och köpa en 135? Skulle ju vilja ha dammutsug på den och det har bara 85PAE om jag förstått saken rätt...
Nån som vet om man kan koppla 85PE till dammsugarn? Nån adapter kanske?
http://www.k-rauta.se/verktyg_3107.htm
Du behöver en 2608190010
Dust Extraction Base Plates for Jigsaws
Part No. Description £UK uro $US
2608190010 for all PAS and GAS Models & Bosch GST Jigsaw (1/pack) 17.38 26.94 32.15
Add prod: 2608190010 to shopping basket
2607001067 for all PAS and GAS Models & PST54/PST54E (1/pack) 6.28 9.73 11.62
Add prod: 2607001067 to shopping basket
Kostar ca 600 pix i Sverige, 26 Euro från UK (www.raidiy.com)
En är på väg hem till mig just nu.
Dust Extraction Base Plates for Jigsaws
Part No. Description £UK uro $US
2608190010 for all PAS and GAS Models & Bosch GST Jigsaw (1/pack) 17.38 26.94 32.15
Add prod: 2608190010 to shopping basket
2607001067 for all PAS and GAS Models & PST54/PST54E (1/pack) 6.28 9.73 11.62
Add prod: 2607001067 to shopping basket
Kostar ca 600 pix i Sverige, 26 Euro från UK (www.raidiy.com)
En är på väg hem till mig just nu.
Mycket nöjd, förutom dammupptagningen och snabbbyte av blad med enhandsgrepp (SDS). Men det kan man leva utan, man byter ju inte blad så ofta, man kör ju slut på dem i stället.
K-Rauta Västerås hade hantverkarversionen i blå plastlåda för 1600 på utförsäljning.
//Erik
K-Rauta Västerås hade hantverkarversionen i blå plastlåda för 1600 på utförsäljning.
//Erik
Jag lyfter tråden och frågar om du har fått hem utsugsfoten. Fungerar den bra? Jag hittar den inte på www.raidiy.com En direktlänk, kanske?V200 skrev:Du behöver en 2608190010
Dust Extraction Base Plates for Jigsaws
Part No. Description £UK uro $US
2608190010 for all PAS and GAS Models & Bosch GST Jigsaw (1/pack) 17.38 26.94 32.15
Add prod: 2608190010 to shopping basket
2607001067 for all PAS and GAS Models & PST54/PST54E (1/pack) 6.28 9.73 11.62
Add prod: 2607001067 to shopping basket
Kostar ca 600 pix i Sverige, 26 Euro från UK (www.raidiy.com)
En är på väg hem till mig just nu.
Hej,
Borde få den i morgon eller på onsdag.
www.raidly.com - Tools Accessories (Drop down meny) ner till Dust Extraction
Scrolla ner 3/4 (Dust Extraction Base Plates for Jigsaws)
Fixar inte att få fram en direktlänk till den sektionen.
//Erik
Borde få den i morgon eller på onsdag.
www.raidly.com - Tools Accessories (Drop down meny) ner till Dust Extraction
Scrolla ner 3/4 (Dust Extraction Base Plates for Jigsaws)
Fixar inte att få fram en direktlänk till den sektionen.
//Erik
Hej,
Jag köpte en "Serva" sticksåg häromdagen (610kr), den ser i konstruktionen ut som en Bosch GST 135 och efter som jag inte kör så mkt så fick den duga tyckte jag. Men men som alla redan sagt här på forumet, man SKA INTE köpa billig skit!! Motorn brann upp efter 30 sekunder.... Gick tillbaka och köpte en GST 135 istället som varit visnings ex till rabbaterat pris.....
Jag köpte en "Serva" sticksåg häromdagen (610kr), den ser i konstruktionen ut som en Bosch GST 135 och efter som jag inte kör så mkt så fick den duga tyckte jag. Men men som alla redan sagt här på forumet, man SKA INTE köpa billig skit!! Motorn brann upp efter 30 sekunder.... Gick tillbaka och köpte en GST 135 istället som varit visnings ex till rabbaterat pris.....
Hmm, angående Serva stickisen så är det garanterat fabrikationsfel, jag får en del sådana verktyg av en bekant för att testa och även om jag inte gillar den stickisen så håller den i alla fall. Nej den matchar inte bosch, det går nämligen inte men den är heller ingen proffsmaskin. Jag funderar på att montera just Serva stickisen permanent i bord just för att den är för tung och otymplig men annars så funkar den.
Sen har de andra verktyg som är jäkligt bra t ex så är deras skruvknackare underbar att jobba med och likaså gillar jag excentern och funderar faktiskt på Servas bandsåg med. Den är faktiskt riktigt bra jämfört med mycket annat.
Grattis til GS135'an, troligen världens bästa stickis
/Kent
Sen har de andra verktyg som är jäkligt bra t ex så är deras skruvknackare underbar att jobba med och likaså gillar jag excentern och funderar faktiskt på Servas bandsåg med. Den är faktiskt riktigt bra jämfört med mycket annat.
Grattis til GS135'an, troligen världens bästa stickis
/Kent
Klicka här för att svara
