Ooli Ooli skrev:
Tror det är jag som är väldigt otydlig. Jag sitter nämligen och kollar på [länk]
Ja det var lite otydligt, du pratade ju om utan chuck, där är ju en slagborrschuck till den ;)
Hur bra den funkar vågar jag inte uttala mig om.

13th Marine 13th Marine skrev:
Ja det var lite otydligt, du pratade ju om utan chuck, där är ju en slagborrschuck till den ;)
Haha ja :crysmile:

Slagborrschucken, menar du sds chucken då? Svårt å veta, folk verkar kalla allt olika av nån anledning. Slagborr, slaghammare, mutterknack, borrhammare:p

Jag menar om man kör denna maskinen naken. Alltså utan nån chuck utan bara hex fästet. Om den då beter sig som en vanlig slagskruvdragare då:whistle:Som denna :
https://www.amazon.se/Bosch-Profess...cphy=1012506&hvtargid=pla-1375243117391&psc=1

Nej, då beter den sig som en vanlig skruvdragare.

Folk kallar saker olika för att det är olika, en borrhammare är inte en slagborr är inte en vinkelslip.

zarkov zarkov skrev:
Nej, då beter den sig som en vanlig skruvdragare.

Folk kallar saker olika för att det är olika, en borrhammare är inte en slagborr är inte en vinkelslip.
Okej synd.
Ja jag vet. Men folk blandar ihop dem. Det är det som jag menar.

Ooli Ooli skrev:
Haha ja :crysmile:

Slagborrschucken, menar du sds chucken då? Svårt å veta, folk verkar kalla allt olika av nån anledning. Slagborr, slaghammare, mutterknack, borrhammare:p

Jag menar om man kör denna maskinen naken. Alltså utan nån chuck utan bara hex fästet. Om den då beter sig som en vanlig slagskruvdragare då:whistle:Som denna :
[länk]
Det är olika saker som zarkov skriver.

Borrhammare jobbar främst med att slå borret in i materialet, bra för att göra hål, haft oftast SDS-fäste.
Slagborr jobbar även den med att slå borret in i materialet, inte fullt så bra på att göra hål, har oftast chuck.
Mutterknack jobbar med att slå i rotationsriktningen, bra på att lossa större skruvar.
Slagskruvdragare jobbar även den med att slå i rotationsriktningen, mest då för mindre träskruv.

Ja det stämmer det du skriver.
Det jag menade var att folk blandar ihop dem. Jobbar som hantverkare och det är ofta jag hör folk säga fel:p

13th Marine 13th Marine skrev:
Den gör sitt jobb. :)(y)
1,2J slagkraft har jag för mig.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Sittställning
Är detta sant !?!!??!!

• Man använder batteridriven häcksax för att forma buske, urbana miljö, säkerhetsutrustning, yrkeskläder, utomhusarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsverktyg på gräsmatta, modern arkitektur i bakgrunden, Instagram-gränssnitt synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Sittställning
Förlåt, fel tråd XD

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.