Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Jag har föregångaren GSR 18V-EC samt syskonet GSR 18V-60 FC (Med flexiclick istället).
Chucken ser väldigt lik ut den som satt på min -EC, chucken funkade bra på den, men växellådan gav upp, så jag har bytt till en växellåda till en -FC och har nu två med -FC-fäste istället.

Chucken ser väldigt lik ut den som satt på min -EC, chucken funkade bra på den, men växellådan gav upp, så jag har bytt till en växellåda till en -FC och har nu två med -FC-fäste istället.

Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Den duger till det jag matat den med =)
Används mest till hobbybruk.
Används mest till hobbybruk.
18V-60 C är trevlig att arbeta med, både för trall och grövre dimensioner. Jag väljer dock oftast att använda 18V-55. Den har ett smalare grepp, liknande praktisk kapacitet även om specen skiljer sig och är även billigare
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
T trojlee skrev:
Jag har gsb både i 60c och 110c. Absolut fyller det en funktion i min verktygslåda! Jag föredrar att använda det framför min gbh 18 v-ec när jag gör små hål eller hål i mer porösa mtrl. Får myyycket bättre kontroll !
Tänk på att gsb modellerna är lite längre
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Det skulle jag inte säga, min känsla är att den inte är avsedd för att användas så.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Vad är det du funderar på egentligen?Ooli skrev:
För en slagskruvdragare "knackar" skruven i rotationsriktningen, en slagborr och en borrhammare knackar borret nedåt i materialet, det är olika saker.
Jag har haft en skruvdragare med slagborrsfunktion, det gjorde den klumpig och tung, några hål lyckades den knappt med.
Tror det är jag som är väldigt otydlig. Jag sitter nämligen och kollar på https://www.amazon.se/Bosch-Profess...ocphy=1012506&hvtargid=pla-437211039981&psc=113th Marine skrev:
Vad är det du funderar på egentligen?
För en slagskruvdragare "knackar" skruven i rotationsriktningen, en slagborr och en borrhammare knackar borret nedåt i materialet, det är olika saker.
Jag har haft en skruvdragare med slagborrsfunktion, det gjorde den klumpig och tung, några hål lyckades den knappt med.