Är den nått att ha? Funtar på att byta ut min hikoki:cool:, ni som har den är ni nöjd? Är schucken bra?

Jag har föregångaren GSR 18V-EC samt syskonet GSR 18V-60 FC (Med flexiclick istället).

Chucken ser väldigt lik ut den som satt på min -EC, chucken funkade bra på den, men växellådan gav upp, så jag har bytt till en växellåda till en -FC och har nu två med -FC-fäste istället.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Är den stark nog? Min hikoki har högre spec på Nm men samtisigt så verkar boschen väldigt smidig i formatet..

Den duger till det jag matat den med =)
Används mest till hobbybruk.

18V-60 C är trevlig att arbeta med, både för trall och grövre dimensioner. Jag väljer dock oftast att använda 18V-55. Den har ett smalare grepp, liknande praktisk kapacitet även om specen skiljer sig och är även billigare

Sittställning
5av5 ger jag 60c. Tycker den passar precis för allt det där vardagliga.

Har även en 110c men den e rätt stor :)

Vad är skillnaden på gsr 18v-60c och gsb 18v-60c?:thinking:

T trojlee skrev:
Verkar vara slagborrsfunktion, inget att ha enligt mig.

Sittställning
T trojlee skrev:

Jag har gsb både i 60c och 110c. Absolut fyller det en funktion i min verktygslåda! Jag föredrar att använda det framför min gbh 18 v-ec när jag gör små hål eller hål i mer porösa mtrl. Får myyycket bättre kontroll !

Tänk på att gsb modellerna är lite längre

P
H Huzzbutt skrev:
18V-60 C är trevlig att arbeta med, både för trall och grövre dimensioner. Jag väljer dock oftast att använda 18V-55. Den har ett smalare grepp, liknande praktisk kapacitet även om specen skiljer sig och är även billigare
18v-55 duger till det mesta för hemmabruk.

Gammal tråd. Funkar den som slagskruvdragare om man kör utan nån chuck? :)

Det skulle jag inte säga, min känsla är att den inte är avsedd för att användas så.

13th Marine 13th Marine skrev:
Det skulle jag inte säga, min känsla är att den inte är avsedd för att användas så.
Okej synd. Tänkte att man kunde köra den som 3 in 1 verktyg. Ersätter ju givetvis inte en riktig borrhammare men ändå

Ooli Ooli skrev:
Okej synd. Tänkte att man kunde köra den som 3 in 1 verktyg. Ersätter ju givetvis inte en riktig borrhammare men ändå
Vad är det du funderar på egentligen?
För en slagskruvdragare "knackar" skruven i rotationsriktningen, en slagborr och en borrhammare knackar borret nedåt i materialet, det är olika saker.

Jag har haft en skruvdragare med slagborrsfunktion, det gjorde den klumpig och tung, några hål lyckades den knappt med.

13th Marine 13th Marine skrev:
Vad är det du funderar på egentligen?
För en slagskruvdragare "knackar" skruven i rotationsriktningen, en slagborr och en borrhammare knackar borret nedåt i materialet, det är olika saker.

Jag har haft en skruvdragare med slagborrsfunktion, det gjorde den klumpig och tung, några hål lyckades den knappt med.
Tror det är jag som är väldigt otydlig. Jag sitter nämligen och kollar på https://www.amazon.se/Bosch-Profess...ocphy=1012506&hvtargid=pla-437211039981&psc=1

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.