Byggahus.se
FredrikR FredrikR skrev:
Här ser du en av de grejer jag använt hyveln till, var nån eländig klack på syllen. halva är gjord, utgångsläget syns till höger. :)

[bild]

Och här nedan hittar du mitt "frästest". :cool:(y)
[länk]
Ser ju att kunna avverka en hel del. Läste ditt frästest. Har faktiskt Ryobin. Så jag kommer inte köpa en Bosch med. Säger jag nu... Nä, jag köpte Ryobin för enklare avrundningar mm. Skall jag fräsa på riktigt så blir det en stationär. Läste lite om en AEG som verkade trevlig. Har inte bestämt mig än. Får komma om någon månad eller så, när kontot fylls på igen :p

Kan rekomendera att tillverka ett bältesklipp. Iallefall jag tycker att det är värdelöst att ha en skruvdragare el dyl utan att kunna hänga den i byxan.

Denna följer med batteriet till det verktyg det behövs på.

Och ja jag vet att jag skulle behöva göra en snyggare. Men detta var prototypen som blev lite permanent.

• 20191016_194447.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20191016_194422.jpg
    Skapa konto
  • 20191016_194522.jpg
    Skapa konto
  • 20191016_194518.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
S xCxJx skrev:
Kan rekomendera att tillverka ett bältesklipp. Iallefall jag tycker att det är värdelöst att ha en skruvdragare el dyl utan att kunna hänga den i byxan.

Och ja jag vet att jag skulle behöva göra en snyggare. Men detta var prototypen som blev lite permanent.
Patentera och tillverka i garaget! Det vore något =).

S xCxJx skrev:

GSR 12V-35 kommer med bältesclip ;)
Fästs i bakkant ihop med bitshållaren.

FredrikR FredrikR skrev:
GSR 12V-35 kommer med bältesclip ;)
Fästs i bakkant ihop med bitshållaren.
Jo, men den är ju helt klart dyrare. 30% mer för en bältesclip... Och borstlös och 17 mm kortare. Kanske värt för vissa.

V vincentt skrev:
Jo, men den är ju helt klart dyrare. 30% mer för en bältesclip... Och borstlös och 17 mm kortare. Kanske värt för vissa.
Och 3.0Ah batterier ;)
Men visst nånstans ska gränsen dras! (y)

Jag har clips på en 12v och ska sanningen fram används inte den allt för ofta här.

• Gilla
vincentt
  • Laddar…
Fick med ett hölster, såg att den hade rätt bra "taktisk" vinkel med. För snabb anläggning :D

Tveksamt om jag kommer använda det så ofta.

RmK_71 RmK_71 skrev:
Fick med ett hölster, såg att den hade rätt bra "taktisk" vinkel med. För snabb anläggning :D

Tveksamt om jag kommer använda det så ofta.
Fick chansen att använda hölstret i veckan. Kände mig skitfjömpig med den... Lite som Motorola star tacs bröst hölstrrn... Fbi-innanför-jackan-hölster. Tog av mig den ganska snabbt. Kan dock tänka mig att den är användbar i andra situationer, hade önskat att det var en clip istället. Får lägga ut den på tradera =).

• Haha
RmK_71
  • Laddar…
S självklart skrev:

Tyckte din idé var riktigt bra så när jag fick 20 minuter över så fixade jag till en också, kosta gratis!
IMG_20191228_213249.jpg
Skapa konto

Lite gerillalösning med tejp som skydd kring kroken
IMG_20191228_213421.jpg
Skapa konto

Nu passade inte denna krok i stora 4 V batteriet då den saknar springa men vill man kan man gänga upp ett hål som redan finns och böja till ett tavelbleck så funkar det där också (ej testat utan bara löst ditsatt)
IMG_20191228_214134.jpg
Skapa konto

Man borde vända på blecket så runda delen pekar framåt. Kanske fel sida för de flesta men bara en idé. Går kanske att böja runt bakdelen så den sitter på vänster sida.

• Gilla
självklart och 3 till
  • Laddar…
Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.