Beställde en sån här förra veckan och fick den idag. Det känns kul. Utrustad med tre 2.6 Ah batterier plus en 13 mm chuck. Sen att jag fick den till samma pris som den "gamla" GSR:en som har två st 2.0 Ah accar och 10 mm chuck känns inte tråkigt det heller. Hoppas att den uppfyller förväntningarna.

http://www.bosch-pt.com/se/sv/gw/current/websplash.htm
// Lidman

http://www.bosch-pt.com/se/sv/gw/current/websplash.htm
// Lidman
På K-rauta i Luleå beställde jag den. De hade invigning (efter ombyggnad) där förra torsdagen och då var det en säljare från Bosch som var där. Jag pratade med honom om erbjudandet som Bosch hade på sin hemsida och kom överens om ett pris. Han sa att det inte var många som kände till den "nya" maskinen med bättre och fler batterier. Egentligen hade han en annan kampanj där man fick den vanliga GSR:en med två batterier och en Bosch-väst för 2150:-
Jag tyckte att jag gjorde en bättre affär ;D
Paketet går att beställa hos alla ÅF för blå Bosch, men priserna varierar säkert.
// Lidman
Jag tyckte att jag gjorde en bättre affär ;D
Paketet går att beställa hos alla ÅF för blå Bosch, men priserna varierar säkert.
// Lidman
Hej
Jag mailbombade igår Bosch's ÅF-lista för stockholm och frågade vad GSR med 13mm chuck o extra batteri-paketet kostade och om dem hade den.
Av flera ÅF fick jag som svar att det var dyrare om man ville ha erbjudandet. Och en skrev så här:
"pris.2459.- vi har samma maskin i lager med två batterier pris 2284.- orsaken till att vi inte har med tre batterier är att man måste använda batterier för att dom inte ska bli värdelösa nog svår att hålla två i trim
Med vänlig hälsning
JÄRNIA SÖDER. JÄRNIA KUNGSHOLMEN"
Är det så att om man inte använder batterierna regelbundet så tappar dem?
Jag tänkte mig att jag inte kommer cirkulera alla 3 batterier, utan bara 2, och sedan ha ett i reserv. Är det fel tänkt?
mvh
Martin
PS. Om ngn undrar: Det billigaste för erbjudandet som jag hittade var hos Järnia Karlaplan, 2180:- inkl. Det dyraste var hos Carlsönderna, 2850:-
Jag mailbombade igår Bosch's ÅF-lista för stockholm och frågade vad GSR med 13mm chuck o extra batteri-paketet kostade och om dem hade den.
Av flera ÅF fick jag som svar att det var dyrare om man ville ha erbjudandet. Och en skrev så här:
"pris.2459.- vi har samma maskin i lager med två batterier pris 2284.- orsaken till att vi inte har med tre batterier är att man måste använda batterier för att dom inte ska bli värdelösa nog svår att hålla två i trim
Med vänlig hälsning
JÄRNIA SÖDER. JÄRNIA KUNGSHOLMEN"
Är det så att om man inte använder batterierna regelbundet så tappar dem?
Jag tänkte mig att jag inte kommer cirkulera alla 3 batterier, utan bara 2, och sedan ha ett i reserv. Är det fel tänkt?
mvh
Martin
PS. Om ngn undrar: Det billigaste för erbjudandet som jag hittade var hos Järnia Karlaplan, 2180:- inkl. Det dyraste var hos Carlsönderna, 2850:-
Lithiumbatterier dör en långsam död oavsett om du använder det eller inte.apan skrev:
Ja och nej. Förutsatt att det lagras på rätt sätt (det skall t.ex. inte vara helt urladdat eller helt fulladdat) så mår reservbatteriet alltså inte sämre av att ligga på hyllan än de du använder. När de "aktiva" batterierna börjar krokna så småningom så har dock även reservbatteriet kroknat i motsvarande grad. Så det skulle vara om du räknar med att ha sönder ett batteri som reserven skulle vara bra att ha.
Svarar mig själv och konstaterar att GSR 12V antagligen är utrustad med NiMH-batterier (även om det dock endast står om 1,2Ah NiCd-batterier i manualen på deras webbsida).
Då gäller förutom det jag skrev ovan om begränsad livslängd även att batterierna måste användas då och då för att må bra, precis som Järnia skriver. Dock inte särskilt hårt. Minst en laddningscykel per kvartal är rekommendationen.
Då gäller förutom det jag skrev ovan om begränsad livslängd även att batterierna måste användas då och då för att må bra, precis som Järnia skriver. Dock inte särskilt hårt. Minst en laddningscykel per kvartal är rekommendationen.
Ett tips till er som bor i Göteborg kan ju prov att ta med nedan annons till någon byggmarknad som säljer bosch maskinen och se om ni kan få 10 tll 12% rabbat på priset. 
http://www.skenejarn.se/kampanj/jarnhandel/v14.pdf
http://www.skenejarn.se/kampanj/jarnhandel/v14.pdf
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
maskinen är kanon... köp... kan inte bli fel ;D
Alltså var mitt pris på 2195:- inte alls dåligt på nåt sätt.apan skrev:
Säljaren från Bosch sa att batterierna mår bäst av att användas. Jag har märkt upp mina med 1, 2 och 3, och laddar/använder dem i den ordningen hela tiden också, så alla batterier används lika mycket.
För övrigt ska det vara tre st 2.6 Ah NiMH batterier i det aktuella paketet annars är det nåt skumt.
Till sist kan jag inte annat än rekommendera maskinen som är hur underbar som helst. Den enda nackdelen jag ser med köpet är att jag nu vill byta ut min budgetmaskinpark till en blå dito och det blir nog tyvärr för mycket för min plånbok :-/
// Lidman
Jag vet inte hur den vanliga lådan ser ut men så här ser min låda ut. Plats för två batterier plus ett som sitter i dragaren, alltså tre totalt i lådan och det var det vid leverans. Det står "...med tre batterier" på en klisterlapp på lådan. I det tomma facket till höger får man plats för lampan från Bosch som är kompatibel med batterierna enligt Bosch-säljaren som jag pratade med. Men den får man köpa separat.
// Lidman
// Lidman

