Nimajneb skrev:
lägger man på en hundring får man 2 batterier o väska från UK, eller ännu bättre lägg på 2-3 hundra o få en 3ggr starkare GSR 10,8 och som inte är mycket större.

Kolonist1.... en skruvdragare har alltid steglöst varvtal, skulle vara lite svårt att skruva annars.;)

Själv har jag en liten Ixo och den fyller sin funktion för smågrejer men jag tycker 600pix är för dyrt för denna.q(;^;)p
Att jämföra brittiska priser med svenska är lite som att jämföra äpplen med päron, ska du köpa den här i Sverige med 2 batterier osv ligger den på närmre 1200kr.

Även små 3,6V maskiner definieras väl som skruvdragare och i 3,6V klassen är det sällsynt med steglöst varvtal.

10,8V maskinerna må inte vara mycket större men tycker personligen att de ändå är för klumpiga när man ska längst in i nåt skåpshörn!

/Mats
 
Kolonist_1 skrev:
Att jämföra brittiska priser med svenska är lite som att jämföra äpplen med päron,
/Mats
I så fall måste vi ha olika definition på begreppet "äpplen o päron"..;)

Du får gärna utveckla detta närmare...
 
Nimajneb skrev:
I så fall måste vi ha olika definition på begreppet "äpplen o päron"..;)

Du får gärna utveckla detta närmare...
Om man ska värdera ett pris för en produkt i en svensk butik bör man jämföra med andra svenska butiker om det ska bli en rättvis jämförelse.

Sen är det en annan sak om man letar efter lägsta priset, då får man värdera om man vill köpa produkten utomlands ifrån och ta i beaktning de nackdelar det kan medföra.
 
Kolonist_1 skrev:
Om man ska värdera ett pris för en produkt i en svensk butik bör man jämföra med andra svenska butiker om det ska bli en rättvis jämförelse.

Sen är det en annan sak om man letar efter lägsta priset, då får man värdera om man vill köpa produkten utomlands ifrån och ta i beaktning de nackdelar det kan medföra.
intressanta teorier... berätta mer varför det är så viktigt att leta innanför Sveriges gränser och vilka nackdelar det har att leta inom hela EU istället för enbart innanför den del av EU som heter Sverige.
 
Ja menar vad skiljer en borrmaskin åt om den köps i ett land mot ett annat när den ändå är tillverkad i ett tredje?
 
Nimajneb skrev:
intressanta teorier... berätta mer varför det är så viktigt att leta innanför Sveriges gränser och vilka nackdelar det har att leta inom hela EU istället för enbart innanför den del av EU som heter Sverige.
Hehe, känns som det här nog kan bli en evighetstråd och dessutom är det OT så för min del är den här tråden avslutad ;) .

Är mycket nöjd med min lilla 3,6V skruvdragare iaf d^_^b
 
Kolonist_1 skrev:
Hehe, känns som det här nog kan bli en evighetstråd och dessutom är det OT så för min del är den här tråden avslutad ;) .

Är mycket nöjd med min lilla 3,6V skruvdragare iaf d^_^b
Definitivt en bättre minidragare än tex en Ixo och för att skruva några Billy hyllor etc är den säkert suverän.

Att du sedan slirade lite snett i din äpplen o bananer diskussion är helt OK.

Välkommen till forumet iaf!
 
Tackar för tipset. Var i eftermiddag och köpte 2 st GSR 3,6V minidragare på Netto, en till vardera av ungdomarna som nu har egna lägenheter men bara vanliga handverktyg.
Och att inleda dem i frestelsen är väl inte så tokigt med en blå Bosch att skruva småsaker med.
Om det behövs kraftigare doningar kommer farsan med borrhammaren :)

Glömde skriva följande:
Självklart blir det som lite extrajulklapp, där farsan sittande med en maltwhisky på julaftonskvällen berättar om att när jag var ung återanvände man julgranen till skaft för skruvmejslar som man fick göra själv.
 
Redigerat:
Äpplen och päron.. För mig innebär det alltid en riska att köpa saker över nätet, även om det är från stora firmor.
 
Nu handlade det förvisso inte om en risk utan om ett pris.
Vidare så är det ju självklart att den totala hotbilden om man handlar genom att bege sig till en butik är otroligt mycket större än att handla på postorder.
 
Jag har en Bosch GSR 12 med 13 mm chuck och 2st 2.0Ah NiMh batterier. Den har jag lyckats förstöra och är på jakt efter en ny skruvdragare.

Jag har hittat en Bosch GSR 12-2 och undrar om jag kan använda chucken och batterierna från GSR 12:an som jag har. Hittar inget om GSR 12-2 på Bosch hemsida men jag antar att det är samma maskiner i grunden och inte skiljer nåt mekaniskt förutom att GSR 12-2 har en 10 mm chuck och batterikapacitet på 1,5Ah, annars likvärdig eller?
 
Redigerat:
Batterifästet är samma. Jag vet inte hur chucken sitter fäst i maskinen, men jag förstår att du vill byta till 12-ans chuck för jag skippade att köpa en 12-2 billigt till min svärson när jag kollade chucken och jämförde med den på min GSR12
 
Mikael_L
Om jag inte minns fel så har 12-2 sämre vridmoment än GSR 12, ganska mycket sämre också.
Isåfall är det antagligen en sämre svagare motor i 12-2 'an.
 
Jag beställer en ny motor istället, kostar 400 spänn :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.