10 270 läst ·
43 svar
10k läst
43 svar
Bosch GSR 12-2 på Netto
oki. tack så mkt
eller skall man köpa denna istället?
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsb...-batteries-gsr14.4vn-drill-driver-naked-p4716
Har egentligen inte råd med någon just nu.
//Sture
råkade ramla över denna.
http://www.power-tools-pro.co.uk/bo...mm-keyless-chuck-cw-5mtr-ptp-tape-p-1352.html
??
eller skall man köpa denna istället?
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gsb...-batteries-gsr14.4vn-drill-driver-naked-p4716
Har egentligen inte råd med någon just nu.
//Sture
råkade ramla över denna.
http://www.power-tools-pro.co.uk/bo...mm-keyless-chuck-cw-5mtr-ptp-tape-p-1352.html
??
Redigerat:
Köpte en idag, man får skruvdragare + laddare + 1 batteri (ingen väska och inga bits).LLLVäxjö skrev:
Bantat paket men också rejält lägre pris.
Skruvdragaren känns verkligen solid och super att varvtalet är steglöst, värt en hel del bara det!
Bra tipstråd för övrigt
/Mats
lägger man på en hundring får man 2 batterier o väska från UK, eller ännu bättre lägg på 2-3 hundra o få en 3ggr starkare GSR 10,8 och som inte är mycket större.
Kolonist1.... en skruvdragare har alltid steglöst varvtal, skulle vara lite svårt att skruva annars.
Själv har jag en liten Ixo och den fyller sin funktion för smågrejer men jag tycker 600pix är för dyrt för denna.q(;^
p
Kolonist1.... en skruvdragare har alltid steglöst varvtal, skulle vara lite svårt att skruva annars.
Själv har jag en liten Ixo och den fyller sin funktion för smågrejer men jag tycker 600pix är för dyrt för denna.q(;^
Nja, på 3,6v skruvdragare är det inte alltid säkert att varvtalet är steglöst, finns ju liksom bara ett läge på många.Nimajneb skrev:lägger man på en hundring får man 2 batterier o väska från UK, eller ännu bättre lägg på 2-3 hundra o få en 3ggr starkare GSR 10,8 och som inte är mycket större.
Själv har jag en liten Ixo och den fyller sin funktion för smågrejer men jag tycker 600pix är för dyrt för denna.q(;^p
Redigerat:
Vet inte om det skulle vara speciellt mycket svårare att göra en 3,6Vare steglös än en med högre volttal.Ergo skrev:
Har dock aldrig själv sett en skruvdragare som inte har steglös gång, skulle vara kul att få veta vilken det är, så att den kan varningmärkas här på forumet.
Kanske någon rustamaskin för 19.95.... ??
Jag har sett en.....jag köpte en Alpha Tools för 149kr åt en släkting som ville ha en riktigt enkel skruvdragare till smågrejor. 12V, bara ett batteri utan Ah märkning, en verkligt plastig maskin men den såg ändå ut att kunna vara värd 149kr och räcka för 10 skruvar per år....trodde jag....det visade sig att maskinen inte hade steglöst reglerbart varvtal, det var av eller på som gällde....Nimajneb skrev:Vet inte om det skulle vara speciellt mycket svårare att göra en 3,6Vare steglös än en med högre volttal.
Har dock aldrig själv sett en skruvdragare som inte har steglös gång, skulle vara kul att få veta vilken det är, så att den kan varningmärkas här på forumet.
Gröna IXOn (eller vad den nu heter) har väl 0 eller 180rpm har jag för mig.Nimajneb skrev:Vet inte om det skulle vara speciellt mycket svårare att göra en 3,6Vare steglös än en med högre volttal.
helt sant om ixon, jag har ju en själv men eftersom det bara finns ett krypläge o maskinen är svag har jag aldrig störts av det. Den gör ett utmärkt jobb inne i ikea skåp eller skruva maskinskruv i div apparater.
Produkter som diskuteras: "maskinskruv"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
Var hittar du en komplett GSR 10,8 för 800-900?Nimajneb skrev:
Absolut billigaste jag lyckas hitta är en totalstrippad GSR 10,8 från Lawson för 680 SEK plus frakt (386 SEK). Totalstrippad i det här fallet innebär inga batterier, ingen laddare, ingenting förutom själva dragaren.
Shop-Seltmann (Tyskland) tar 1295 SEK plus frakt för en komplett GSR 10,8 med väska, två batterier, laddare och bits.
DM Tools (UK) landar på 1270 SEK plus frakt för samma paket och Proffsmagasinet tar 1994 (ink moms) plus frakt - då på kampanj.
Redigerat:
70pund på Ebay med ett batteri 86 pund med 2 batterier hos power-tools-pro.co.uk/joflopp skrev:Var hittar du en komplett GSR 10,8 för 800-900?
Absolut billigaste jag lyckas hitta är en totalstrippad GSR 10,8 från Lawson för 680 SEK plus frakt (386 SEK). Totalstrippad i det här fallet innebär inga batterier, ingen laddare, ingenting förutom själva dragaren.
Shop-Seltmann (Tyskland) tar 1295 SEK plus frakt för en komplett GSR 10,8 med väska, två batterier, laddare och bits.
DM Tools (UK) landar på 1270 SEK plus frakt för samma paket och Proffsmagasinet tar 1994 (ink moms) plus frakt - då på kampanj.
Frakten tog jag inte hänsyn till då man inte vet köparens möjlighet att ta sig till Netto i detta fallet.
Min första gröna bosch som jag köpte 1990 7,2 V hade bara ett läge....full fart eller inget ! 
Blev en blå bosch 7,2V efter det med steglöst varvtal....vilket lyft !!
Blev en blå bosch 7,2V efter det med steglöst varvtal....vilket lyft !!