2 986 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Bosch GSR 10.8 eller GDR 10.8
Funderar på att skaffa en till 10.8 skruvdragare. Frugan måste ju ha en också : )
Köpte en GSR 10.8-2-LI för ett tag sedan som jag är riktigt nöjd med. Frågan är om man ska komplettera med en slagskruvdragare eller GSRen med bitsfäste? Vad tycker ni är mest användbart?
Har aldrig använt slagskruvdragare innan, väsnas de mycket? Är de svåra att kontrollera hur hårt man drar skruvarna?
Köpte en GSR 10.8-2-LI för ett tag sedan som jag är riktigt nöjd med. Frågan är om man ska komplettera med en slagskruvdragare eller GSRen med bitsfäste? Vad tycker ni är mest användbart?
Har aldrig använt slagskruvdragare innan, väsnas de mycket? Är de svåra att kontrollera hur hårt man drar skruvarna?
Jag har alla 3, och får nog säga att den med bitsfäste är den som går mest.
Få se om GDRen blir mer använd nu till sommarsäsongens projekt.
10.8-2-LI används för borrningar vid tex möbelmontering (IKEA mm).
GDRen väsnas en del av det lilla jag har testat.
Få se om GDRen blir mer använd nu till sommarsäsongens projekt.
10.8-2-LI används för borrningar vid tex möbelmontering (IKEA mm).
GDRen väsnas en del av det lilla jag har testat.
Hmm, kanske får bli GSRen med bitsfäste. Känns som den blir mer användbar än GDR. Fast det vore ju kul att ha en slagdragare också. Kanske borde köpa båda
men då måste jag ju ha minst ett extra batteri också. Blir dyrt det här...
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Vet ej om jag om jag håller med skalman1 att det går sakta, GDR med slagen är min favorit.
Mycket lättare att skruva i o ur skruvar, behöver ej trycka på så hårt (min femåriga son fixar lätt skruvarna).
O det är mycket lätt att kontrollera hur mycket man drar i skruvarna.
Jag har också alla tre o det är borrmaskinen och slagskruvdragaren som jag använder mest.
GSR köpt för ca tre år sedan, de andra i vintras.
Mycket nöjd med alla, den vanliga 12v borrmaskinen blir ju nästan aldrig använd nu mer.
Enda problemet är att två av 10,8v batterierna la av för en vecka sedan (tvärdöda) o det på samma dag!!!
Mycket lättare att skruva i o ur skruvar, behöver ej trycka på så hårt (min femåriga son fixar lätt skruvarna).
Jag har också alla tre o det är borrmaskinen och slagskruvdragaren som jag använder mest.
Mycket nöjd med alla, den vanliga 12v borrmaskinen blir ju nästan aldrig använd nu mer.
Enda problemet är att två av 10,8v batterierna la av för en vecka sedan (tvärdöda) o det på samma dag!!!
beijer har ju dewalts 10.8v dragare på bra kampanj. Den vanliga dragaren för 995
2000:- ordinarie) och slag-varianten för ~1150
minns ej exakt).....jag köpte den ena och är grymt nöjd.
Kompletterade den med en bälteskrok
//
M
Kompletterade den med en bälteskrok
//
M
Håller med om att GDR börjar slå allt för tidigt, har alla 3.
Skulle jag köpa slagskruvdragare nu hade det blivit en 14,4 eller 18 voltare. De är fortfarande nätta men drar nästan hela skruven innan slaget avslutar det hela.
Jag använder den mest till att dra ut skruv och då med en smal lång bit, spelar det ingen roll att skruvskallen sitter halvvägs igenom virket.
Skulle jag köpa slagskruvdragare nu hade det blivit en 14,4 eller 18 voltare. De är fortfarande nätta men drar nästan hela skruven innan slaget avslutar det hela.
Jag använder den mest till att dra ut skruv och då med en smal lång bit, spelar det ingen roll att skruvskallen sitter halvvägs igenom virket.
Redigerat:
Tänk på 3års garanti (om du registrerat dom), med avseende på batterierna alltså.jajamänsan skrev:Vet ej om jag om jag håller med skalman1 att det går sakta, GDR med slagen är min favorit.
Hade som ett tvärdog, for iväg med det och en kvittokopia och fick ett nytt på en vecka.
Lämnade in på EVS Borlänge, köpt i Tyskland.
Vilken köpte du?trojlee skrev:
Enligt Dewalts spec är momentet på DCF610S2 bara 8Nm vilket känns lite klent även om varvtalet är relativt högt, 1050 rpm.
Vad gäller GDR:en är jag böjd att hålla med om att det är lite svårt att känna hur hårt den drar, krävs en del träning för att lära sig.
/Mats
momentet skiljer inte så mkt mellan maskinerna. Jag tycker DeWalten känns nättare och skönare
att hålla i då boschen känns klumpig med sitt tjocka skaft. Är faktiskt förvånad över hur stark den är
trots specen och även grymt prisvärd nu för 995:- med snabbladdare och hård väska.
Jag gillar bättre boschs maskiner 14,4-->...
Sen så har ju DeWalten byxkrok(tillval) och det är nog något jag inte kan vara utan nu när jag har det
på övriga dragare
..
//
M
att hålla i då boschen känns klumpig med sitt tjocka skaft. Är faktiskt förvånad över hur stark den är
trots specen och även grymt prisvärd nu för 995:- med snabbladdare och hård väska.
Jag gillar bättre boschs maskiner 14,4-->...
Sen så har ju DeWalten byxkrok(tillval) och det är nog något jag inte kan vara utan nu när jag har det
på övriga dragare
//
M
Klicka här för att svara