Har haft denna tokrekommenderade skruvdragare i några månader nu och är i stort mycket nöjd med styrkan och det smidiga formatet.
Men nu tycker jag att momentvredet börjar bli konstigt.
När den var ny skruvade jag Ikea möbler på moment 5-8 och när man skulle ta nåt lte kraftigare drog man upp den på 15. Nu när jag skulle dra 25m2 skånskivegolv så fick jag köra på "borr" för att den skulle orka. Max=20 fick bara ner skruven halvvägs. Idag när jag skulle sätta ihop trädgårdsmöblerna så kändes det som att 20 inte riktigt räckte till. Jag kan utan större svårighet hålla emot chucken med handen på moment20. Har inte för mig att den släppte så lätt när den var ny.
Alla 1-20 fungerar fortfarande (den blir starkare och starkare för varje vrid).
Ska man lämna in den eller inbillar jag mig bara? Visst tusan ska moment 20 kunna dra i rätt rejäla skruvar?

Vad är "rätt rejäla skruvar" mer exakt?

Beter den sig lika med olika batterier?

Tja t.ex. så orkade den inte dra igenem spånskiveskruv genom golvspån - nu är visserligen golvspån riktigt hårt, men vi snackar om 4,3mm skruv.
Jag har för mig att det var svårt att hålla emot ens i handtaget när den var ny på inställning 20 och man bottnaden en 8mm skruv eller nåt. Nu kan jag ganska lätt hålla emot med handen runt chucken.
Samma med bägge batterierna - den är fortfarande superstark på borrläget - det är momentringen som jag tycker släpper för tidigt.
Det är alltså nåt mekaniskt - motorn är fortfarande stark, men kräver att man avaktiverar momentringen och låser den i borrläget

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.