Tänkte köpa en riktig borrmaskin då jag tröttnat på min gröna 600 wattare.
Någon som kan tipsa om vart man kan hitta denna till bra pris?
Ni får jättegärna komma men andra förslag om ni vet någon kraftig som är mer prisvärd.
Skall kunna köra med hålsåg i trä,lättbetong,borra i trä kanske betong lite m.m.

Om du inte nödvändigtvis vill ha en ny så har jag bl a en begagnad Bosch Slagborrmaskin GSB 20-2 RE som jag inte orkat lägga upp på blocket än. Inga 2000W men väl 800W. Begagnad men väl fungerande som jag hade tänkt mig ngr hundra för.

Kan ju alltid PM'a mig om du är intresserad.

Mod: Om man inte skall/får/bör erbjuda övertaliga prylar så är det bara ta bort detta inlägg!

Normalt sett skall direkta erbjudanden ske via PM eller köp-och-sälj-forumet. Det är dock intressant att du har den modellen. Jag har en exakt likadan som är helt oanvänd. Köpte på Clas Ohlson när de reade ut blå bosch i somras. Är den bra eller kass? Varför vill du bli av med den?

mattiasp skrev:
Normalt sett skall direkta erbjudanden ske via PM eller köp-och-sälj-forumet. Det är dock intressant att du har den modellen. Jag har en exakt likadan som är helt oanvänd. Köpte på Clas Ohlson när de reade ut blå bosch i somras. Är den bra eller kass? Varför vill du bli av med den?
Ok, PM nästa gång.:)

Vad det gäller Boschen så "kom den med" när jag köpte en hel drös av verktyg från en alt-i-allo-firma under avveckling. Just Bosch borrmaskiner-maskiner fanns det flera av och det har har bara blivit så att jag använt Borrhammaren GBH 2-26 DFR när behov av borrning funnits och således så ligger den nu ytterst på hyllan s a s.

Eftersom jag inte använt den på nått år eller så, så antar jag att den inte kan vara helt livsnödvändig.;)

Rent generellt så är det väl så att Bosch blå borrmaskinermaskiner är bra maskiner och "bara går och går". Just denna verkar vara välbanserad med alla reglagen där man förväntar sig. En rätt "ospännande" maskin tack vare/pga sin goda design mao.

Har hört att det reas ut lite blå Bosch här och där,ingen som sett denna eller modellen nyligen på tex Classe?

Jag har en GBH 2-24 på jobbet och en GBH 2-26 hemma, de fungerar utmärkt som borrmaskiner, borrhammare och för lättare bilningsarbeten. Enda nackdelen är att de är ganska tunga. Ska jag borra i trä blir det nån lättare maskin, men om frågan är om en enda maskin så skulle jag utan att tveka välja GBH 2-26:an.

(En god vän köpte en sån i somras till ett väldigt bra pris på Bygg-Ole i Nacka.)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.