Jag har idag en Bosch GOP 10,8 V-LI som jag är mycket nöjd med. Använder den både med blad för sågning och även trekantslipen. Men då jag har mycket jobb på gång där det är mycket ytor där det ska slipas med trekantslip så tänkte jag om det kanske är bättre verkningsgrad i en riktig trekantslip som tex Bosch GDA 280 E? Kommer jag att märka någon skillnad alls eller vad tror ni?

Tror generellt att vilken trekant-slip som helst med sladd blir effektivare än att hålla på med 10,8V...just slipningen är väl sekundär på multimaskiner.
Jag har en "Powercraft" 90x90x90mm köpt på ICA för 99kr, den låter som fan men den har hållt länge nu...:)

Jag har båda och en gop250 med sladd och jag tycker GDAn är den klart bästa att slipa med. Betydligt bättre avverkning och jag tror jag tyckte den var skönare att använda också.

Nu tror jag ju inte att det avgörande är om det är en batterimaskin eller inte utan om avverkningen skiljer något åt då det ju ändå bör vara olika maskiner.
Men tycker du Erik att det är så stor skillnad på de båda så att det är värt dom ca 1700:- för GDAn?

Du har så rätt, så jag kanske skulle förtydliga mig, jag menade naturligtvis "att hålla på med 10,8V multimaskin"....sorry.
Du har bättre avverkning med en maskin ämnad för slipning, sen om du ska handla en GDA eller annat vet jag inte, men det har diskuterats lite alternativ HÄR och HÄR

Det beror nog på hur mycket man ska slipa och om man har nytta av GDAns alla andra huvuden, då kan mAn nog spara mycket tid.

Det känns som ett verktyg man verkligen har nytta av ibland

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.