26 319 läst ·
125 svar
26k läst
125 svar
Bosch GMF1600CE - bilder och frågor
Jag har inte fått tummen ur och provat i bord, än, men i det stora hela tycker jag det märks stor skillnad mellan dammsugare påkopplad eller ej.
Jag fräste ur undersidan av 15m altanräckes-överliggare i somras, hade spårat med sänksåg före fräsning och det var nog en av anledningarna till att utsuget satte igen då och då, längre flisor (från sågningen) fastnade.
Jag tror badtastex har hunnit köra sin i bord?
Lär ta tag i bordsbiten känner jag, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska göra en iläggsskiva till GTS10an som jag sett nån här göra, såg riktigt smidigt ut (och kunna använda sågens anhåll), eller om man ska göra en enklare variant, eller försöka få in den i ett MFT liknande på hjul och med förvaring.. risken är väl att det gått ännu ett år medans man funderar.
Jag fräste ur undersidan av 15m altanräckes-överliggare i somras, hade spårat med sänksåg före fräsning och det var nog en av anledningarna till att utsuget satte igen då och då, längre flisor (från sågningen) fastnade.
Jag tror badtastex har hunnit köra sin i bord?
Lär ta tag i bordsbiten känner jag, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska göra en iläggsskiva till GTS10an som jag sett nån här göra, såg riktigt smidigt ut (och kunna använda sågens anhåll), eller om man ska göra en enklare variant, eller försöka få in den i ett MFT liknande på hjul och med förvaring.. risken är väl att det gått ännu ett år medans man funderar.
Jag har kört min litegrann i bord, dock är mitt bord en billig variant från Classe som orsakar en hel del irritation. 
då jag har kört så funkar spånhanteringen bra. Plastbiten som man sätter dit borde motverka luftströmmen från motorn eftersom den kapslar in stålet ganska bra. Det märktes i alla fall ingen försämring. Tvärtom blev det ju mycket bättre än att enbart använda utsuget i anhållet...
Mycket enklare än att använda bordsågen kan jag knappt tänka mig, skulle vara att som jag köpa ett färdigt bord då.
Det som man behöva fundera på lite är väl hur man skall göra med anhållet. Man vill ju gärna kunna sätta dit featherboards och utsug i anhållet och det kanske inte är så kul att borra i det befintliga...
då jag har kört så funkar spånhanteringen bra. Plastbiten som man sätter dit borde motverka luftströmmen från motorn eftersom den kapslar in stålet ganska bra. Det märktes i alla fall ingen försämring. Tvärtom blev det ju mycket bättre än att enbart använda utsuget i anhållet...
Mycket enklare än att använda bordsågen kan jag knappt tänka mig, skulle vara att som jag köpa ett färdigt bord då.
Det som man behöva fundera på lite är väl hur man skall göra med anhållet. Man vill ju gärna kunna sätta dit featherboards och utsug i anhållet och det kanske inte är så kul att borra i det befintliga...
Är det nån som har koll på maximal diameter på basen som FSN-OFA klarar? Har en Triton MOF001 som jag osäker på om den passar.
Har för mig jag sett ett mått men kan hitta igen det.SankteSatan skrev:
Min verkar inte ha lämnat UK än så jag kan tyvärr inte mäta, får återkomma och inte klarhet bringats innan min adapter landar i min brevlåda.
194mm skulle jag påstå, ev. 195mm men jag tror det blir för tight.SankteSatan skrev:
Sjukt vilken koll dom (sv. Bosch) verkar ha.. hungriga och nyfikna.. eller inteceson skrev:
Nog lär väl FSN-RA32 komma till Sverige också, lite märkligt att den dök på flera Bosch sidor före den dök upp på den tyska sidan.
Jag hoppas att den kommer, vill ha en skena till och då skulle det ju vara bra om man kunde köpa FSN-RA32.FredrikR skrev:
FSN RA 32 finns väl inte på den tysk sidan ännu? Skulle ju vara konstigt om den inte släpptes överallt där FSN-OFA finns eftersom latchen på adaptern är till för den skenan.
Det är ju bra att Bosch försöker få till något systemtänk, synd bara att det är så halvhjärtat och slött.
Det är ju bra att Bosch försöker få till något systemtänk, synd bara att det är så halvhjärtat och slött.