Byggahus.se
Hej!
Jag ska köpa en ny kap och ger såg, då den manuella vi köpt tidigare åker till tippen, värdelös!! =(

Så sitter och velar, Bosch GCM 8 SJL eller Metabo KGS 254.
Skiljer nästan en 1000 kr i pris. Är det någon större skillnad på dem? Försöker googla och leta men hittar så dåligt...

Tänker spontant att Bosch känns tryggare för att jag känner igen märket, men är de verkligen så bra som man tror?

Ska funka till vanligt hemmafix, allt från att kapa panelbrädor till att fixa till listerna med rätt vinklar. Så behöver inte vara någon värsting maskin men ska funka bra och vara ett prisvärd alternativ som håller.
Prisklass max ca 4000: -
Helst eldriven. ( om förslag på batteri är vi endast intresserad av ryobi då vi har flera av dessa och då inkl batteri redan)

Tacksam för svar och vägledning i mitt köp

Hade valt Metabo, den "känns" bättre tycker jag, mjukare återfjädring, handtaget åt rätt håll (horisontellt).
Men en smaksak så klart.

Fast Metabo har den fånigaste slogan någonsin, så kanske ta Bosch ändå.

Metabon har större klinga så det klarar grövre virke.

Köpte en metabo nu i sommar när jag skulle såga lite lister och tyckte att vinklarna blev väldigt bra men medföljande klinga va lite väl grov för lister.

Har förutom min metabo bara kört med dewalts lite dyrare modeller innan(på jobbet via hyrfirmor) men tycker att denna står sig rätt bra mot dom.

Du ska köpa en Metabo Kgs 216.

• Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
Överväg om du vill ha ett sågbord. Det brukar finnas paketerbjudanden med sågbord och såg.

Och när du jämför, så jämför 2st med lika stor klinga. Metabo är erkända och mer prisvärda än Bosch

• Gilla
Sapper
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.