3 836 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Sticksåg Metabo Ste 100 Quick eller Bosch Gst 90 E
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Jag skulle köra på metabon, för den har länge sladd.
Jag gillar Metabo, men just deras sticksågar kan jag inget om. De brukar ha hygglig kvalitet även i lägre prissegment.
Bosch sticksågar är bra. Har alltid kört med dem. Vet att många här på forumet kör Gst 90 och verkar nöjda.
Bäst är om du kan få se dem och klämma och känna. Hur ligger de i handen? Hur känns bladstyrning mm?
Bosch sticksågar är bra. Har alltid kört med dem. Vet att många här på forumet kör Gst 90 och verkar nöjda.
Bäst är om du kan få se dem och klämma och känna. Hur ligger de i handen? Hur känns bladstyrning mm?
Ingen erfarenhet av Metabon. Skulle kört på en GST 90 för sågbladens skull, det är bra blad som håller länge i mina enkla ögon.
Ser inga uppgifter om att väska följer med till Metabon..? Helt totalt värdelöst med verktyg utan väskor, så följer inte det med så ytterligare ett argument för att ta Boschen.
Ser inga uppgifter om att väska följer med till Metabon..? Helt totalt värdelöst med verktyg utan väskor, så följer inte det med så ytterligare ett argument för att ta Boschen.
Netonet har den med väskan, har klämt på Bosch och det känns lite för stora för mina händer, Metabon ser nättare ut och har gjuten platta så det lutar mer åt Metabon men som sagt ska ut och klämma på den först.V Vardagsrum skrev:Ingen erfarenhet av Metabon. Skulle kört på en GST 90 för sågbladens skull, det är bra blad som håller länge i mina enkla ögon.
Ser inga uppgifter om att väska följer med till Metabon..? Helt totalt värdelöst med verktyg utan väskor, så följer inte det med så ytterligare ett argument för att ta Boschen.
Bra att väska finns. Hopplöst annars..J Jimmyle skrev:
Parallellanslag är en sak som iaf jag har nytta av mellan varven. Skickar Metabo med ett? Det följde inte med Boschen iaf. Köpte ett original för runt 150-lappen som även löste cirkelsågning/hålupptagning. Blev dock av med skruven så f.n är det obrukbart.
Klicka här för att svara