Har installerat larmet Bosch easy v2 i huset.

En lustig egenskap jag noterat är att när man aktiverar hemmaläge (skalskydd) så säger den under aktiveringsfasen "10 sekunder kvar - gå ut nu!", alltså samma fras som när man aktiverar fullt.

Känns som en bugg, någon annan som noterat detta?

kan vara så att en person och kvar i huset och en går iväg och aktiverar skalskydd. Då stämmer det :)

Det är inte omöjligt att det är en tokig översättning.

Som jag skrev tidigare behöver man inte vara hemma när hemmaläge/skalskydd aktiveras.
Kan vara så att en larmar på tidigt på morgonen och resten sover vidare

probeb skrev:
Som jag skrev tidigare behöver man inte vara hemma när hemmaläge/skalskydd aktiveras.
Nej, men eftersom man kan vara hemma så är det ett konstigt meddelande.

Sen har det vart sjukt mycket buggar och fel på hårdvara när det gäller Easy så man är inte förvånad.

Sätt i en röstmodul på japanska så kan de hela bli mycket roligare...
Men håller med, de känns lite väl bra..gå ut nu !
Jag hade ett easy, men tröttna på att de buggade o hade sig efter batteri byten o annat..
Ska för fan inte behöva starta om centralen efter batteribyten osv.. Nä nu sitter de annat hemma..
Men de funka bra i övrigt, inte några falsklarm..

Trist. Mycket buggar och hårdvaru fel i dom första versioner. Helt sjukt att dom kan släppa det till marknaden.
Men den sista versionen är riktigt bra faktiskt.

Men visst fasen kan man uppdatera de gamla med en program sticka?

Stämmer. Men dom har även haft problem med hårdvaran.

Är det V3 som gäller nu då eller?? utan buggar?

ja.

Är det alltså möjligt att uppgradera från v2 till v3? Någon som gjort det och märkt någon skillnad, var kan man tänkas få tag på uppgraderingsstickan?

Jag märker ingen skillnad men det måste göras enligt bosch. Stickan kan köpas av larm installatör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.