268 391 läst ·
119 svar
268k läst
119 svar
Bosch diskmaskin felkod E15
Kollade betalningen nu, lite mer än jag kom i håg. Totalsumman 1300 kr, har inte kvar räkningen så jag vet inte vad som är material respektive arbete. Betalt för drygt ett år sedan då var maskinen nästan fyra år. Den har som sagt fortsatt tuffa på, efter reparationen, nu just passerat 5 år.erix0n skrev:
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Det här eftermarknadskitet verkar ha löst det för oss (gick från att behövs vicktömma typ varannan disk till att ha gått tre veckor dagligen nu. Kostade 267,20:- och var lätt att montera. Beställde BSH Home appliance
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 165 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 165 inlägg
Problemet är väl egentligen att folk kör på eco programmen hela tiden. Allt fett och annat spolas inte ur maskinen utan sätter sig.
På jobbet hade vi likadant med en Bosch, folk slängde bara i en tablett o tryckte på start = eco programmet.
Vi hade hur mycket problem som helst med stopp och felkoder. Satte upp en lapp att bara köra 70graders programmet. Inte ett enda stopp på 2 år nu.
På jobbet hade vi likadant med en Bosch, folk slängde bara i en tablett o tryckte på start = eco programmet.
Vi hade hur mycket problem som helst med stopp och felkoder. Satte upp en lapp att bara köra 70graders programmet. Inte ett enda stopp på 2 år nu.
Just e15 är väl läckage ner under maskinen så smuts och fett borde ju bara hjälpa till att täta 
Vi fick vicka både framåt, bakåt och åt sidan, man märker när det slutar droppa på golvet. Hittade inte mailet med artikelnumret, ska kolla igen.
Jag chansade på denna sats eftersom min maskin såg identisk ut med den tyska youtubefilmen och det verkar ha funkat.
http://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/12005744
Tycker väl att dom borde bjuda på en sån här sak eftersom det uppenbart är ett fel på ursprungsprodukten, man får t.o.m. med en klisterlapp man ska sätta på maskinen så man ska veta om den är åtgärdad eller inte. Orkade dock inte kontakta bosch/Siemens igen.
http://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/12005744
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker väl att dom borde bjuda på en sån här sak eftersom det uppenbart är ett fel på ursprungsprodukten, man får t.o.m. med en klisterlapp man ska sätta på maskinen så man ska veta om den är åtgärdad eller inte. Orkade dock inte kontakta bosch/Siemens igen.