erix0n skrev:
Tack, då jag säkert räkna med 2000kr.

Sen kan jag ju tycka att en diskmaskin ska hålla mer än 2.5år...
Kollade betalningen nu, lite mer än jag kom i håg. Totalsumman 1300 kr, har inte kvar räkningen så jag vet inte vad som är material respektive arbete. Betalt för drygt ett år sedan då var maskinen nästan fyra år. Den har som sagt fortsatt tuffa på, efter reparationen, nu just passerat 5 år.

Redigerat:
BirgitS
erix0n skrev:
Men det är mitt ansvar att bevisa att det är ursprungligt fel?
Men om det är en spricka i en slang, att slangen inte sitter fast ordentligt eller något liknande är det ju knappast ditt fel, dvs felaktigt handhavande, utan något problem som fanns från början.

P
I bland är det bara silarna som är orena vilket kan medföra en överfyllning.

Du menar den som sitter i botten på maskinen? För jag gjorde nämligen rent den samtidigt och den va rätt så geggig..

P
Ja jusr den

OK, jag låter den gå nån vecka till o ser om den tuffar på.

Då hände det oss också, felkod E 15. Testade det enkla tipset att koppla ifrån maskinen, dra ut den och vicka lite på den. Den startade direkt efter det och nu körs ett normalprogram så hoppas att det funkar framöver.....?!

• Gilla
Kollen123
  • Laddar…
P
Kan nog vara aktuellt att montera mod kittet i brunnen annars

Det här eftermarknadskitet verkar ha löst det för oss (gick från att behövs vicktömma typ varannan disk till att ha gått tre veckor dagligen nu. Kostade 267,20:- och var lätt att montera. Beställde BSH Home appliance

• Gilla
Razmataz och 1 till
  • Laddar…
P
Vad är det för organismer som lever i denna maskin?

R
Problemet är väl egentligen att folk kör på eco programmen hela tiden. Allt fett och annat spolas inte ur maskinen utan sätter sig.

På jobbet hade vi likadant med en Bosch, folk slängde bara i en tablett o tryckte på start = eco programmet.
Vi hade hur mycket problem som helst med stopp och felkoder. Satte upp en lapp att bara köra 70graders programmet. Inte ett enda stopp på 2 år nu.

• Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Just e15 är väl läckage ner under maskinen så smuts och fett borde ju bara hjälpa till att täta :)

Har testat att vicka + torka ur maskinen idag igen. Gick ett halvt program sen kom felkoden tillbaks.
Youtube-länken var ju toppen. Surfade runt på
http://www.bosch-home.se/service/SMU50M32SK/01
men kunde inte hitta tätningskittet?

Vi fick vicka både framåt, bakåt och åt sidan, man märker när det slutar droppa på golvet. Hittade inte mailet med artikelnumret, ska kolla igen.

Jag chansade på denna sats eftersom min maskin såg identisk ut med den tyska youtubefilmen och det verkar ha funkat.
http://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/12005744
Bild av en reparationsats för pumplockspackning från Siemens webbshop med pris och lagerstatus, samt innehållsförteckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker väl att dom borde bjuda på en sån här sak eftersom det uppenbart är ett fel på ursprungsprodukten, man får t.o.m. med en klisterlapp man ska sätta på maskinen så man ska veta om den är åtgärdad eller inte. Orkade dock inte kontakta bosch/Siemens igen.

• Gilla
Ymp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.