Byggahus.se
hej, har en nästintill ny bosch kompress 3800 i ew, när jag funktionstestar alla delar för sig så funkar allt förrutom kompressor desvärre. När jag trycker in den lilla oranga piggen på kontaktorn så hår den igång. Jag bifogar bilder och hoppas någon kan säga ngt vettigt. Tack på förhand.
 
  • Elektriska komponenter och ledningar inuti ett kontrollskåp eller elskåp. Installationsmaterial för industriellt eller kommersiellt bruk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral med säkringar, kontakter och färgade kablar i oordning. Industriell eller kommersiell installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elutrustning, kablar, relä, terminalblock och säkringshållare i ett elskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektriskt schema, huvudkrets, 400V, tre faser, kontaktorer, motor, säkringar, strömbrytare, 13,5 kW, teknisk dokumentation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en transparent tidsrelämodul med elektriska specifikationer, "MADE IN MALAYSIA" märkning, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elutrustning med säkringar, kablar och kärl för installation, teknisk, oskarpt, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Samir_88 skrev:
hej, har en nästintill ny bosch kompress 3800 i ew, när jag funktionstestar alla delar för sig så funkar allt förrutom kompressor desvärre. När jag trycker in den lilla oranga piggen på kontaktorn så hår den igång. Jag bifogar bilder och hoppas någon kan säga ngt vettigt. Tack på förhand.
Har du kollat så inget överhettningskydd löst up på exempel el-patron?Sitter under den nedre plåten lite upptill så kan vara lite svårt att se och är röd.
 
V växelventil skrev:
Har du kollat så inget överhettningskydd löst up på exempel el-patron?Sitter under den nedre plåten lite upptill så kan vara lite svårt att se och är röd.
Hejsan. Menar du här någonstans?
 
  • Elektrisk fördelningsenhet med kabeldragning, säkringar, reläer och anslutningsterminaler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral med reläer, terminalblock och kablage. Märkningar och anslutningar synliga. Elektrisk utrustning för automation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral öppen, färgkodade ledningar, elektriska komponenter, reläer, märkningar, teknisk inredning, installation, kabeldragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elkopplingspanel med terminalblock, kablar, märkningar, och säkringar inuti en apparat eller skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elutrustning med kablage, anslutningsplintar, säkringshållare och strömbrytare inuti metallskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektriskt skåp med färgkodade kablar och komponenter för styrning eller distribution av el.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V växelventil skrev:
Har du kollat så inget överhettningskydd löst up på exempel el-patron?Sitter under den nedre plåten lite upptill så kan vara lite svårt att se och är röd.
Jag måste tillägga att den inte villa starta när vi kopplade in den insåg ja snabbt efter någon timme men sen gjorde jag funktionstest och ruckla lite på kontaktorn och fick igång kompressorn och i loggen ser jag att den gick 50 timmar efter det ca en vecka sedan men nu står det igen :-/ men samtidigt det är en 1 år gammal maskin borde ej vara ngt med kontaktorn??
 
S Samir_88 skrev:
Jag måste tillägga att den inte villa starta när vi kopplade in den insåg ja snabbt efter någon timme men sen gjorde jag funktionstest och ruckla lite på kontaktorn och fick igång kompressorn och i loggen ser jag att den gick 50 timmar efter det ca en vecka sedan men nu står det igen :-/ men samtidigt det är en 1 år gammal maskin borde ej vara ngt med kontaktorn??
Du får lyfta bort den nedre plåten och du får titta uppåt därifrån och så ser du en röd återställning. Om du ruckla på kontaktdon så kanske du har glappkontakt så du får väl känna på skruvarna. Men stäng av strömmen innan.
 
V växelventil skrev:
Du får lyfta bort den nedre plåten och du får titta uppåt därifrån och så ser du en röd återställning. Om du ruckla på kontaktdon så kanske du har glappkontakt så du får väl känna på skruvarna. Men stäng av strömmen innan.
Hej och tack för tipsen! Menar du att överhettnings skyddet kan spärra kompressorn?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.