Är det någon som testat dessa batterier? Är de något att ha eller ska jag satsa på att köpa orginal istället?

• Batteri Bosch 18V 4.0Ah på produktwebbsida med pris och tillgänglighetsinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jotre skrev:
Är det någon som testat dessa batterier? Är de något att ha eller ska jag satsa på att köpa orginal istället?
Är det värt att chansa?
Bosch Professional 18V batteri med motsägande 4.0Ah på förpackningen och 5.0Ah på produkten.
Skapa konto

I Tyskland ligger de i prisspannet:
Bosch GBA 18V 4,0Ah M-C Professional batteri med 5,0Ah på etiketten, visat på Idealos webbplats.
Skapa konto

<Edit>
Ser nu att det står 4.0Ah i rubriken, men 5.0Ah på batteriet på bilden.

Redigerat:
P
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hur har jag kunnat missa detta?
Bara att beställa, tackar!

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Eller varför inte 4ah slim för några kr mer, kanske är billigare på Amazon?

[länk]

Jag personligen skulle aldrig tordas köpa piratbatterier.
Sett så många maskiner och laddare som brunnit upp pga det.
Riktigt bra pris det där! (y)

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Riktigt bra pris det där! (y)
Ja otroligt bra pris för att vara här i Sverige!

Det är nästan så verktygs fetischmen tar över och man vill beställa ett par bara för det bra priset, inte för att jag har några blå 18v än men:rolleyes:

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
B boohoo skrev:
[länk]

Tyvärr verkar dom inte ha några 18v 4Ah slim inne, annars har dom 2st för 99euro som jag tidigare beställt.
Skickar dom batterier till Sverige? Inte ofta man kunnat göra det när man försökt köpt Festool produkter med batteri.
Tvärstopp enligt nån transportregel :thinking: Eller är det beroende på transportbolag tro?

Litium-jon ska/bör inte flygfraktas.
Har fått små batterier både från Holland och Polen som måste gå med båt och lastbil.

Protte

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Skickar dom batterier till Sverige? Inte ofta man kunnat göra det när man försökt köpt Festool produkter med batteri.
Tvärstopp enligt nån transportregel :thinking: Eller är det beroende på transportbolag tro?
batterier får väl inte transporteras med flyg om jag nu minns rätt

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Har beställt både verktyg med tillhörande batteri och lösa batterier från Tyskland utan några problem.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
B boohoo skrev:
[länk]

Tyvärr verkar dom inte ha några 18v 4Ah slim inne, annars har dom 2st för 99euro som jag tidigare beställt.
Inga konstigheter vid beställning från GoTools.de?

Har inte sett firman förrän nyligen och var nära att klicka hem lite grejer i lördags, men när jag kollade på söndagen var dom slut.
Men dom låg bra till prismässigt så jag kommer säkerligen hitta något mer lockande framöver. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.