1 674 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Borttagna bilder finns kvar i inlägget
Jag laddade upp en bild till inlägget, sedan tog jag bort den, laddade upp en ny, och samma visa en gång till
Nu har jag tre bilder, men i "markup" för inlägget har jag bara en. Två bilder finns kvar trots att dom är borttagna från inlägget? Har jag missat något? Inlägg:
http://www.byggahus.se/forum/byggma...nsionering-stomme-hus-i-barnens-rum-sang.html
http://www.byggahus.se/forum/byggma...nsionering-stomme-hus-i-barnens-rum-sang.html
Har haft samma problem, det går att ta bort men är typ superduperkrångligt.
Man får gå in på redigera inlägg -> utökad svarsruta -> Bifoga Filer till inlägget -> Bilagor
Marker de bilagor du vill ta bort och sen "radera" och sen posta... eller nåt liknande. Inte helt uppenbart
Man får gå in på redigera inlägg -> utökad svarsruta -> Bifoga Filer till inlägget -> Bilagor
Marker de bilagor du vill ta bort och sen "radera" och sen posta... eller nåt liknande. Inte helt uppenbart
Tackar. Inte helt intuitivt, men funkarbjolo360 skrev:
Medlem
· Stockholm
· 430 inlägg
Ja precis. Forumet är så smart så det märker ifall du "glömt" att inkludera en bild i inlägget trots att du bifogat den. Ganska ofta gör det faktiskt att vi får se bilder trots att medlemmen lyckades strula till det lite när han heller hon skulle posta inlägget.
Men ibland så kan det ju hända att vi råkar få se lite för mycket bilder också, och det är ju kanske inte alltid jättebra.
Men ibland så kan det ju hända att vi råkar få se lite för mycket bilder också, och det är ju kanske inte alltid jättebra.
Jag har också noterat detta fenomen med kvarhängande bilder vid idogt redigerande. Och jag har hittat en enkel lösning för att ta bort bilderna "som man redan tagit bort" men envisas med att vara kvar:
Redigera --> Utökad svarsruta --> Bilagor
Och här kan man hantera sina "nästan borttagna bilder" så dom blir borttagna ordentligt i underkant.
Redigera --> Utökad svarsruta --> Bilagor
Och här kan man hantera sina "nästan borttagna bilder" så dom blir borttagna ordentligt i underkant.
Klicka här för att svara