7cm hål i sidan på en köksbänk där tvättmaskinsslangar anslöts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej,

Jag installerade privat in en tvättmaskin i köket i min hyresrätt för 12 år sen och nu i helgen har jag flyttat till en ny lägenhet och tagit med mig tvättmaskinen. Det blev ett hål (7cm diameter) kvar i sidan på köksbänken där slangarna gick från tvättmaskinen till vattnet. Jag antar att det inte räknas som normalt slitage och jag kommer behöva få åtgärda det efter besiktningen. Kan jag laga det själv relativt enkelt? Vad skulle det kosta mellan tumme och pekfinger om besiktningsmannen anmärker på det?

peterwarbo peterwarbo skrev:
[bild]

Hej,

Jag installerade privat in en tvättmaskin i köket i min hyresrätt för 12 år sen och nu i helgen har jag flyttat till en ny lägenhet och tagit med mig tvättmaskinen. Det blev ett hål (7cm diameter) kvar i sidan på köksbänken där slangarna gick från tvättmaskinen till vattnet. Jag antar att det inte räknas som normalt slitage och jag kommer behöva få åtgärda det efter besiktningen. Kan jag laga det själv relativt enkelt? Vad skulle det kosta mellan tumme och pekfinger om besiktningsmannen anmärker på det?
Skaffa en hålsåg med samma diameter som hålet, såga till en rund bit från en skiva. Lima fast biten i hålet, spackla och måla hela sidan på stommen så syns det knappt. Kanske kan kosta ett par hundra.

R
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Doslock!

[länk]

Det beror ju förstås hur petiga de är men jag har svårt att se något klagomål om hålet inte bara lämnats som det är. Jag hade gjort liknande ingrepp i min lägenhet innan jag flyttade och min hyresvärd sa inte ett ljud om dem.
Tack för tipset!

Täcke du för hålet eller var det öppet under besiktning?

doslock eller täcksida från ikea!

R
peterwarbo peterwarbo skrev:
Tack för tipset!

Täcke du för hålet eller var det öppet under besiktning?
Satte lock över. Ser att det var otydligt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.