Min borrhammare har slutat fungera.
Det är Julas röda Meec 800kr varianten, ca 3år gammal.
Borrar jag ”i luften” så roterar borret men så fort jag sätter det mot betongen så slutar det rotera och slår bara.
Bilningsläget funkar som det ska.

Nån som har nån ide om felet?
 
Troligen "kuggen" som slagits loss. Det hände på en billigare Einhell jag hade från Hornbach också. När borren trycks in så ska en "kugg" slå in som driver runt borret men om den skadats eller slagits loss kommer den att "tappa kraften" och inte borra.
Jag fick ny på garanti men de sa att det händer om man pinar den för hårt (vilket jag gjort med en 24 mm betongborr som fastnade). Den fungerade dock ett tag efter den fastnade men blev sen mitt i allt helt stillastående vid borrning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.