skruvarna till mina handtag är ca 3,5-4mm det kanske är standard

brukar ni använda 5 mm borr för att få lite justermån om man borrar snett etc?
 
Ta 4 mm borr och använd en borrmall, så blir det inte snett. Gör mallen själv av en bit masonit och en listbit som du skruvar ihop och markerar var hålen skall vara, eller köp en hos tex IKEA,
 
Paul-Staffanstorp
Skruvarna till handtag är 4mm så man borrar med 4,5 eller 5mm borr och håll emot med en kloss på baksidan så du inte fläker ytskiktet på baksidan vilket det finns risk att göra än om man använder ett nytt borr.
Man bör alltid ha lite justermån då inte alltid gängorna i handtagen sitter till 100% centrerat heller.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.