wertok skrev:
Jag har precis satt upp en massa staketstolpar 70*70 och det enklaste är att borra från bägge hållen, bomma inte en enda gång. Jag satte med genomgående och det sitter som berget.
Precis mäta märk ut hålen och borra från varje håll , man kan köra med en smalare borr först. och sen justera med den rätta storleken på borr. 535:- spän känns rätt omotiverat för att borra några hål i staketstolpar.
 
Redigerat:
  • Gilla
P.e.hansson
  • Laddar…
Det där med omotiverade kostnader och verktygsinköp står titt som tätt i direkt motsats till varandra. Efter att ha läst tråden vill jag också ha ett borrstativ. Och mitt staket är redan uppe ;-)
 
Om du har en handöverfräs och om hålen inte skall vara så nära kanten borde du kunna använda den tillsammans med en notfräs.

/m
 
Hallå, hur kan man inte borra rakt. Man måste köpa specialgrejor för att borra krokigt ;)
 
Jag har plockat bort ett reklaminlägg och följdinlägg
 
Hoppsan, det var inte meningen. Uppfattade det inte som reklam...

/Janne
(Skickat från min mobil)
 
Jula har i alla fall produkten (som uppfattades som reklam). Såg ganska smidigt ut men rätt så plastig, i alla fall på bilderna. Ska nog dit och känna och klämma på den och se om det glappar och sånt eller om det är värt sina 399 kr.
 
End skrev:
Jula har i alla fall produkten (som uppfattades som reklam). Såg ganska smidigt ut men rätt så plastig, i alla fall på bilderna. Ska nog dit och känna och klämma på den och se om det glappar och sånt eller om det är värt sina 399 kr.
Kan du tala om ungefär vad produkten kallas så man kan söka efter den? Om du bara sakligt talar om det kan det knappast vara reklam, då skulle nämnande av nästan alla produkter i detta forum vara reklam. Själv kör jag med en gammal, mycket gammal, Wolfcraft som fungerar bra, men man blir nyfiken på vad som fins där ute. Kompletterade min Wolfcraft med ett Rockler bord, och det gjorde stativet ännu mer praktiskt (men när jag fick wolfcraften insåg jag att jag kunde sågat ut en MDF själv, och sedan kompletterat med ett par t-spår och en aluminiumprofil.

--- Mats ---
 
Det var en borrmanick som hade samma typ av länkage som finns på Boschs nya GCM12-såg. Den verkade rätt tänkt, men illa tillverkad i endast plast. Men jag kan som sagt ha alldeles fel. Det borde inte vara omöjligt att snickra ihop en egen av lite scrap man har hemma + lite färdiga gångjärn.
 
Ett vanligt billigt borrstativ för handborr borde också fungera, det kanske var det som nån föreslog?
 
Rund_skruvad skrev:
Då tycker jag du ska ta bort alla länkar, bilder och ord som inehåller Festool, bosch, hitachi och DeWalt också.
Jag såg inlägget du syftar på innan det raderades. I detta fallet var det frågan om en nyregistrerad användare med ett enda inlägg, och det var en mycket uppenbar koppling mellan användaren och ägaren/vd till det svenska fåmannaföretaget som ligger bakom produkten. Det var alltså ingen tvekan om att det var ett rent reklaminlägg i syfte att marknadsföra företagets produkt. Men det var inte lätt för dig att veta...

Nu var det kanske tur för personen i fråga att inlägget togs bort med tanke på vad mattiasp skrev om produkten. Jag hade mycket väl kunnat skriva ungefär samma sak - den skapade noll köpsug för min del.
 
Mats Bengtsson skrev:
Kan du tala om ungefär vad produkten kallas så man kan söka efter den? Om du bara sakligt talar om det kan det knappast vara reklam, då skulle nämnande av nästan alla produkter i detta forum vara reklam. Själv kör jag med en gammal, mycket gammal, Wolfcraft som fungerar bra, men man blir nyfiken på vad som fins där ute. Kompletterade min Wolfcraft med ett Rockler bord, och det gjorde stativet ännu mer praktiskt (men när jag fick wolfcraften insåg jag att jag kunde sågat ut en MDF själv, och sedan kompletterat med ett par t-spår och en aluminiumprofil.

--- Mats ---
Jag tror inte du skulle vara intresserad av en sådan plastgrej men på reklamfilmen kunde man se vissa tillämpningar som inte är möjligt med en riktig pelarborr, vilket gjorde mig nyfiken. Annars tycker jag inte att det såg ut som om det kan ersätta pelarborr men eftersom den är så portabel så är det nog en "bra att ha" grej.
Sökord... ja... vad ska man säga...
Sök på typ "borra enkelt" fast på engelska :) Och förresten, sammansatt ord trots att det är på engelska.
 
End skrev:
Jag tror inte du skulle vara intresserad av en sådan plastgrej men på reklamfilmen kunde man se vissa tillämpningar som inte är möjligt med en riktig pelarborr, vilket gjorde mig nyfiken. Annars tycker jag inte att det såg ut som om det kan ersätta pelarborr men eftersom den är så portabel så är det nog en "bra att ha" grej.
Sökord... ja... vad ska man säga...
Sök på typ "borra enkelt" fast på engelska :) Och förresten, sammansatt ord trots att det är på engelska.
Tack, fick några PM också, tack för dem. Bra idé, men just denna verkar som du säger inte som något jag vill ha.

--- Mats ---
 
Själv har jag inga som helst kopplingar till, eller vinstintresse i, några företag med produkter av denna typ. Det här är Julas variant av borrstöd:

050061-jpg.jpg
http://www.jula.se/borrmaskinsstativ-drill-easy-050061

Tyckte också att den verkade lite sladdrig, men tror ändå på bättre repeterbarhet än vad jag klarar på frihand. Jag "råkade" faktiskt få med mig en hem från Jula nån gång i våras. Den ligger dock ouppackad och skräpar i garaget någonstans, men jag kan ju återkomma med en utvärdering när jag har kommit mig för att testa den. :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.