För mig är fortfarande det naturliga valet att limma. Inte bara för att det är enklast utan även för att slippa få hela belastningen på den stående akrylplasten bara i fästpunkterna. Pl200 eller 600 gör garanterat ett utmärkt jobb.

Nimajneb skrev:
För mig är fortfarande det naturliga valet att limma. Inte bara för att det är enklast utan även för att slippa få hela belastningen på den stående akrylplasten bara i fästpunkterna. Pl200 eller 600 gör garanterat ett utmärkt jobb.
Jo, men det kommer nog inte att bli så vackert eftersom limmet syns igenom plexit (antar att det är transparent).

Skruvarna är inte heller genomskinliga, eller?

bygga_bo skrev:
Jo, men det kommer nog inte att bli så vackert eftersom limmet syns igenom plexit (antar att det är transparent).
Jag har använt svart o vitt PL200, så jag antar det finns betonggrått, annars får man väl blanda.

Robert-san01 skrev:
Skruvarna är inte heller genomskinliga, eller?
Nej, men personligen tycker jag i varje fall att några skruvar är mer estetiskt tilltalande än synligt lim. Min gissning är att TS har valt plexi för att betongen skall synas igenom den. I så fall är det mindre lyckat att kleta lim på dem...

Nimajneb skrev:
Jag har använt svart o vitt PL200, så jag antar det finns betonggrått, annars får man väl blanda.
I så fall hade jag nog satsat på grått plexi, och struntat i färgen på limmet. Det lär bli ungefär samma utseende, fast enklare och mer predikterbart resultat.

Sätt en metalllist över kanten där limmet kommer finns inunder så kvittar det hur limmet ser ut.

Stoppa ner stående plexiblock hela vägen ner som golvglaset kan vila på antingen lodrät längs sidorna eller som ett V

Du menar så här? Det är en mycket elegant lösning! Det behövs inte ett enda fästelement och inget borrande.

• plexikub.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns en plexilim som blir helt osynligt och lika starkt som plasten - Skulle bara vilja minnas vad det heter... Får jag använda en livlina och fråga en kompis?

mattiasp skrev:
Du menar så här? Det är en mycket elegant lösning! Det behövs inte ett enda fästelement och inget borrande.

Jo eller som en triangel uppochner av två skivor.

Är ju sjukt nyfiken på vad som skall vara I hålen.. ?!

slacker skrev:
Är ju sjukt nyfiken på vad som skall vara I hålen.. ?!
Glasskivor? ;)

Skivor av glass, det är två små frysboxar :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.