9 547 läst ·
19 svar
10k läst
19 svar
Borr med försänkare
Å det är en super affär. Var där för tre år sedan och den är inte stor som man kanske skulle kunna tro. Och dom kanske har...har inte tänkt på det. Jag har inga behov i dagsläget av bronsskruv men det är alltid bra att ha koll.
Är du båtbyggare till din profession.
Pär
Är du båtbyggare till din profession.
Pär
Näfan, bara en allmänklantig båtägare med ett flertal träbåtar i kölvattnet. Med undantag för en gammal träseglare som såg ut som en hummertina efter att jag gjort mitt, så har de andra lämnat mitt ägarskap i något bättre skick vid försäljning.pär h skrev:
///t.
Skakar liv i denna tråd lite och undrar vad ni har för tankar om dessa http://www.ebay.de/itm/4X-Versenkbohrer-Aufstecksenker-Versenker-Bohrsenker-Holzbohrer-Set-6-16-/271801513404?hash=item3f48a1f5bc:g:FTgAAOSwEeFU~w9-
Är denna varianten bra eller några liknande?
Är denna varianten bra eller några liknande?
Ingen aning om de är bra. Jag köpte några från Lidl för 50lappen som liknar men de tappade skärpan fort(inte chockerande). Köpte senare en med inbyggt stopp(kopia på festools variant) som är helt suverän, dessvärre utgått ur sortiment.
Kan dock rekommendera försänkare med stopp om de handlar om mycket hål, gör livet enkelt. (helst något som inte skadar träet)
Vill du inte beställa från ebay så finns liknande på biltema: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Skarverktyg/Traborr/Borr-4-st-2000018961/
Kan dock rekommendera försänkare med stopp om de handlar om mycket hål, gör livet enkelt. (helst något som inte skadar träet)
Vill du inte beställa från ebay så finns liknande på biltema: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Skarverktyg/Traborr/Borr-4-st-2000018961/
Klicka här för att svara